Katedra Nauk o Jakości - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Katedra Nauk o Jakości

Filtry

wszystkich: 191

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2021
Rok 2020
  • Badanie jakości wybranych produktów

    W monografii „Badania jakości wybranych produktów” scharakteryzowano siedem grup produktów żywnościowych oraz dwie grupy produktów nieżywnościowych i opisano badania pozwalające na ocenę ich jakości, które można wykonać w laboratorium Katedry Nauk o Jakości Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. Są to: pieczywo, tłuszcze jadalne, mleko i płynne produkty mleczne, jaja i produkty jajeczne, wody pitne, gazowane napoje...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Combination of instrumental and qualitative descriptive analysis for evaluation of selected tonic waters quality features

    The combination of sensory and instrumental analysis was applied for quality assurance of selected tonic waters. The Quantitative Descriptive Analysis (QDA) in terms of fourteen sensory attributes (aroma, astringency, bite, burn, numbing, tongue heaviness, carbonation, mouth coating, sweet taste, sour taste, bitter taste, sweet aftertaste, sour aftertaste, bitter aftertaste) of selected tonic waters was performed by sensory experts....

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Konkurs o Pomorską Nagrodę Jakości w czasach Gospodarki Opartej na Wiedzy
    Publikacja

    - Rok 2020

    Celem autorki jest analiza wpływu aspektu zarządzania wiedzą u uczestników XXII edycji Konkursu o Pomorską Nagrodę Jakości na wynik oraz uzyskanie wyróżnienia. Konkurs składa się z kilku etapów, m.in. samooceny oraz weryfikacji w siedzibie uczestnika przeprowadzonej przez ekspertów Polskiego Rejestru Statków. Po udziale w konkursie organizacja biorąca w nim udział, poza aspektami marketingowymi uzyskuje informacje zwrotną w postaci...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Kultura jakości i czynniki ją kształtujące w szkołach wyższych
    Publikacja

    - Problemy Jakości - Rok 2020

    W artykule przedstawiono rozważania dotyczące kultury jakości w instytucjach szkolnictwa wyższego. Szczególną uwagę zwrócono na czynniki, które wspierają rozwój kultury jakości w uczelniach oraz na te, które stanowią bariery jej pozytywnego rozwoju. Zagadnienie to zostało zaprezentowane na tle różnych wyników badań dotyczących kultury jakości jako specyficznej subkultury organizacyjnej.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Metodyka systematycznego przeglądu literatury w zakresie konkursów o nagrody jakości opartych na modelach doskonałości
    Publikacja

    - Rok 2020

    Model doskonałości można zdefiniować jako zbiór zasad kompleksowej oceny organizacji , który często wykorzystywany jest jako podstawa konkursów jakości. Celem niniejszego referatu jest systematyczny przegląd literatury o tematyce konkursów jakości opartych na modelach doskonałości, szczególnie związanych z modelem EFQM – modelem europejskim. Podczas badań wykorzystano trzy bazy literaturowe dostępne na Politechnice Gdańskiej –...

  • New Challenges in Management and Economics in 21st century. Selected studies and examples
    Publikacja

    - Rok 2020

    In Chapter 1 authors describe the method used to assess the level of readiness of an organization to introduce the Lean Six Sigma concept supporting the Quality 4.0 assumptions, which is gaining more and more interest not only in large organizations, but also in the SME sector. Its use will be illustrated by the example of a small service company. Chapter 2 presents the characteristics of blockchain technology applications in the...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Outsourcing w wybranych podmiotach leczniczych województwa pomorskiego.
    Publikacja

    - Rok 2020

    Celem badawczym, przyjętym w niniejszej pracy jest identyfikacja procesów zlecanych na zewnątrz w badanej populacji wraz z czynnikami warunkującymi ich skuteczność. Celem utylitarnym jest opracowanie narzędzia umożliwiającego dobór dostawców oraz ocenę procesów poddanych outsourcingowi. W rozdziale pierwszym pracy omówiono pojęcie outsourcingu oraz jego wykorzystanie w zarządzaniu procesami organizacji. Zidentyfikowano również...

  • Perspektywa jakości w szkolnictwie wyższym. O modelu QualHE
    Publikacja

    - Rok 2020

    Kategoria jakości w szkolnictwie wyższym, choć tak ważna dla zapewnienia oczekiwanego tempa rozwoju państw i społeczeństw, ciągle jeszcze nie znajduje odpowiadającego jej randze odzwierciedlenia w pracach przedstawiających tę problematykę w sposób holistyczny, w odniesieniu do stale zmieniających się możliwości i wyzwań. Oddawana do rąk Czytelników monografia wnosi wkład w wypełnianie wspomnianej luki, przede wszystkim poprzez:...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Społeczna odpowiedzialność biznesu w branży odzieżowej - perspektywa polskiego konsumenta

    Przesunięcie produkcji do krajów dotkniętych ubóstwem towarzyszy podejściu kładącemu nacisk na szybkie odpowiedzialność i tanie udostępnianie trendów modowych konsumentom oraz systemowi wytwarzania opartemu na popycie biznesu, w przemyśle odzieżowym. W artykule zwrócono uwagę na: świadomość, postawy, zachowania etyczne oraz zrównoważony sposób postrzegania jakości produktów „fast fashion” w perspektywie społecznej odpowiedzialności....

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Wykorzystanie wybranych normatywnych systemów zarządzania w instytucjach szkolnictwa wyższego
    Publikacja

    W artykule przedstawiono wybrane modele systemów zarządzania opisane w normach międzynarodowych możliwe do wykorzystania w instytucjach szkolnictwa wyższego. Systemy te mogą stanowić bowiem korzystną alternatywę dla obarczonych wieloma mankamentami mechanizmów przyjmowanych przez kadrę kierowniczą uczelni w odniesieniu do kluczowych procesów tych instytucji.

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Zastosowanie Modelu Pomorskiej Nagrody Jakości w organizacjach produkcyjnych na przykładzie Konkursu o Pomorską Nagrodę Jakości
    Publikacja

    - Rok 2020

    Współczesne organizacje, konkurując na rynkach globalnych, muszą uwzględniać coraz większą liczbę czynników determinujących ich pozycję i szanse rozwoju. Do czynników tych należą m.in.: nasycenie rynku, rosnące wyzwania ze strony otoczenia społeczno-ekonomicznego związane ze specyfiką Przemysłu 4.0, skracające się cykle życia produktów, czy też konieczność uwzględnienia wielu ograniczeń wynikających z przyjęcia ogólnoświatowych...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2019
Rok 2018
Rok 2017