Prorektor ds. kształcenia - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Prorektor ds. kształcenia

Filtry

wszystkich: 73

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2023
Rok 2021
Rok 2019
Rok 2018
Rok 2017
Rok 2016
Rok 2015
  • Bez matematyki kariery nie zrobisz
    Publikacja

    IV Seminarium „Bez matematyki kariery nie zrobisz. Efekty wsparcia EFS w rozwijaniu kompetencji kluczowych w województwie pomorskim” odbyło się w dniach 26-27 marca 2015 r. i stanowiło kontynuację spotkań z cyklu „Bez matematyki kariery nie zrobisz” organizowanych na Politechnice Gdańskiej od 2006 r. Tegoroczne Seminarium było jednym z kluczowych wydarzeń ogłoszonego przez Samorząd Województwa Pomorskiego Roku Matematyki na Pomorzu....

  • Dlaczego warto uczyć się matematyki?
    Publikacja

    - Rok 2015

    „Matematyka, jako wyraz myśli ludzkiej, odzwierciedla czynną wolę, kontemplacyjny rozum i dążenie do doskonałości estetycznej. Jej podstawowymi elementami są: logika i intuicja, analiza i konstrukcja, uogólnianie i indywidualizowanie. Różne tradycje podkreślały różne spośród tych aspektów, jednak tylko gra tych przeciwstawnych sił, walka o ich syntezę stanowi o żywotności, użyteczności i ogromnym znaczeniu matematyki” – cytat ten...

  • ePBL – czyli nauka poprzez realizację projektu w środowisku wirtualnym
    Publikacja

    Kształcenie inżynierów stanowi niezwykle istotny element systemu edukacyjnego każdego nowoczesnego państwa, ponieważ to właśnie dobrze przygotowana kadra inżynierska decyduje o tempie rozwoju i poziomie infrastruktury danego kraju. Wykorzystanie najnowszych technologii w procesie edukacyjnym jest naturalną konsekwencją „informatyzacji” życia. Pokolenia dorastające w świecie wszechobecnych komputerów, urządzeń mobilnych i cyfrowej...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • e-Technologie w Kształceniu Inżynierów – otwarte pytania o MOOC w zdalnej edukacji

    Jeżeli chcemy dobrze i skutecznie uczyć, nie obędzie się bez głębokich zmian zarówno na poziomie myślenia o dydaktyce akademickiej, jak i o metodach jej rozwoju. 30 kwietnia 2015 r. odbyła się na Politechnice Gdańskiej druga edycja Konferencji „e Technologie w Kształceniu Inżynierów”. Wśród ponad 120 uczestników Konferencji mieliśmy przyjemność gościć między innymi przedstawicieli ponad dwudziestu...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • e-Technologie w Kształceniu Inżynierów, czyli MOOC tegorocznej konferencji
    Publikacja

    Dnia 30 kwietnia 2015 r. odbyła się na Politechnice Gdańskiej II Konferencja „e-Technologie w Kształceniu Inżynierów” („e-Technologies in Engineering Education”). Konferencja miała na celu popularyzację najnowszych technologii w edukacji oraz pokazanie dobrych praktyk w tym zakresie. W czasie tegorocznej edycji, podobnie jak poprzedniej, przedstawiano przykłady wykorzystania najnowszych technologii w kształceniu na kierunkach...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • GeoGebra jako przykład zastosowania oprogramowania otwartego w nauczaniu matematyki

    W artykule przedstawiono przykładowe aplety stworzone w programie GeoGebra. Aplety te ilustrują treści programowe realizowane w czasie zajęć matematyki na Politechnice Gdańskiej na większości kierunków. Mogą one być wykorzystane w tworzeniu interaktywnego kursu Moodle wspomagającego uczenie się przedstawionych pojęć zarówno przez studentów jak i uczniów szkół ponadgimnazjalnych.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Kuchnia edukacyjna – czym skorupka za młodu nasiąknie...
    Publikacja

    W praktyce nauczyciela akademickiego oczekujemy łatwych, tanich i szybkich przepisów, które pomogą nam motywować studentów do nauki. Przemiany w szkolnictwie, jakie dokonały się w ostatnich dziesięcioleciach, oraz nowe technologie informatyczne i komunikacyjne spowodowały głęboki przełom we współczesnym społeczeństwie. Jeżeli chcemy dobrze i skutecznie uczyć, nie obędzie się bez głębokich zmian na poziomie myślenia zarówno...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Motywowanie uczestników MOOC-ów

    Od roku 2012, tj. od czasu powstania masowych otwartych kursów online (MOOC), uczestniczyło w nich kilkadziesiąt milionów osób. Wiele czynników wpływa na ich popularność. Jednym z nich jest na pewno to, że kursanci mogą za darmo uczyć się z materiałów przygotowanych przez wykładowców najsławniejszych szkół wyższych. Kolejnym, prawdopodobnie najistotniejszym, jest motywujące środowisko edukacyjne, zbudowane z założeniami...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Studencka przestrzeń modelowania matematycznego, czyli nowy budynek CNMiKnO
    Publikacja

    - Pismo PG - Rok 2015

    W ramach projektu „Inżynier Przyszłości” powstał nowy budynek Centrum Nauczania Matematyki i Kształcenia na Odległość zintegrowany w jedną całość z Centrum Nanotechnologii B. To kolejny element nowoczesnej infrastruktury edukacyjnej Politechniki Gdańskiej zbudowany w oparciu o najnowsze technologie ICT i wyposażony w nowoczesne narzędzia modelowania matematycznego i wizualizacji danych....

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Wskaźniki jakości kształcenia wynikające z realizacji strategii Politechniki Gdańskiej
    Publikacja

    W roku akademickim 2013/2014 w ramach prac Uczelnianej Komisji Zapewniania i Doskonalenia Jakości Kształcenia przeprowadzona została analiza słabych i mocnych stron wydziałów i centrów w obszarach związanych z różnymi aspektami kształcenia. W wyniku przeprowadzonej analizy zauważono przede wszystkim brak korelacji pomiędzy słabymi stronami uczelni, wskazanymi w opracowaniu „Podstawowe cele i zadania strategiczne rozwoju Politechniki...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Wspomaganie zajęć dydaktycznych z matematyki na kierunkach technicznych kursem e-Learningowym"

    W artykule przedstawiono doświadczenia w zakresie wspomagania przedmiotu matematyka na pierwszym roku studiów inżynierskich kursem e-learningowym. Wykonano analizę wyników testów przeprowadzonych podczas e-zajęć. Przedstawiono również wyniki ankiet ewaluacyjnych obrazujących stosunek studentów do wprowadzania kształcenia matematyki z wykorzystaniem blended learning.

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2014
Rok 2013
  • Assessment of student language skills in an e-learning environment
    Publikacja

    This article presents the role of various assessment structures that can be used in a VLE. e-Learning language courses offer tutors a wide range of traditional and computer-generated formative and summative assessment procedures and tools. They help to evaluate each student’s progress, monitor their activities and provide varied support, which comes from the tutor, the course structure and materials as well as other participants....

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Electrohydrodynamic flow patterns and collection efficiency in narrow wire-cylinder type electrostatic precipitator
    Publikacja

    - JOURNAL OF ELECTROSTATICS - Rok 2013

    Recently, narrow electrostatic precipitators (ESPs) have become a subject of interest because of their possible application for the cleaning of the exhaust gases emitted by diesel engines. Diesel engines emit fine particles, which are harmful to human and animal health. There are several methods for decrease particulate emission from a diesel engines, but up to now, these methods are not enough effective or very expensive. Therefore,...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • eMocje związane z eNauczaniem
    Publikacja

    - Pismo PG - Rok 2013

    Ludzie od najdawniejszych czasów mieli określone prawa i zwyczaje, oparte na właściwych im systemach wierzeń i wartości, według których starali się żyć. Żaden, nawet najbardziej złożony, system wartości nie jest jednak stały. System widzenia świata, podstawowych wartości, struktur społecznych i politycznych ulega cyklicznie głębokim przemianom. Wielu badaczy twierdzi, że wystarczy upływ pięćdziesięciu lat, aby przeorganizować...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • eNauczanie – wykorzystajmy potencjał, jaki niesie za sobą technologia
    Publikacja

    Popyt na zaawansowaną edukację jest ogromny – dotyczy to nie tylko młodych ludzi, ale również dorosłych szukających ścieżek dalszego kształcenia lub budowania nowych dróg swojej kariery zawodowej. Uczelnie wyższe są pod ogromną presją finansową – chcą pogodzić kształcenie egalitarne z elitarnym. Z formalnej edukacji na poziomie wyższym obecnie korzysta znaczna liczba odbiorców, o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych. Instytucje...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym