Publikacje
Filtry
wszystkich: 72
Katalog Publikacji
Rok 2023
-
THIRD-ORDER EXPONENTIAL INTEGRATOR FOR LINEAR KLEIN–GORDON EQUATIONS WITH TIME AND SPACE-DEPENDANT MASS
PublikacjaAllowing for space- and time-dependance of mass in Klein–Gordon equations re- solves the problem of negative probability density and of violation of Lorenz covariance of interaction in quantum mechanics. Moreover it extends their applicability to the domain of quantum cosmology, where the variation in mass may be accompanied by high oscillations....
-
Effective highly accurate time integrators for linear Klein-Gordon equations across the scales
PublikacjaWe propose an efficient approach for time integration of Klein-Gordon equations with highly oscillatory in time input terms. The new methods are highly accurate in the entire range, from slowly varying up to highly oscillatory regimes. Our approach is based on splitting methods tailored to the structure of the input term which allows us to resolve the oscillations in the system uniformly in all frequencies, while the error constant...
-
Edukacja matematyczna na poziomie akademickim na kierunkach ścisłych i technicznych w dobie technologii mobilnych i sztucznej inteligencji
PublikacjaRozwój technologii oraz rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji daje szansę pomocy nauczycielom i uczniom w rozwoju i poprawianiu wyników nauczania i uczenia się. Wszystko wskazuje na to, że narzędzia takie jak ChatGPT wkrótce staną się akceptowaną częścią zestawu narzędzi technologicznych. Musimy tylko nauczyć się, jak bezpiecznie i optymalnie z nich korzystać. Stosowanie technologii cyfrowej w edukacji matematycznej na...
Rok 2021
-
Labellum and gynostemium micromorphology in Polystachya (Orchidaceae)
PublikacjaPolystachya is a large, pantropical orchid genus of 200 species, most of which occur as epiphytes in sub-saharan Africa. The three-lobed labellum of most Polystachya species possesses a fleshy callus and various types of trichomes and papillae. In this paper, we present the results of micromorphological studies on the labellum of 20 species, representing eight of the 13 sections in the genus, using scanning electron microscopy...
-
Grywalizacja zajęć akademickich na Politechnice Gdańskiej
PublikacjaJak wyglądają zgrywalizowane zajęcia akademickie na Politechnice Gdańskiej i co sądzą o nich studenci? Zaprezentowano cztery wybrane wdrożenia prototypów zrealizowane w roku akademickim 2020/2021.
-
Budowanie strategii edukacyjnej uczelni z uwzględnieniem wykorzystania e-technologii – wnioski z analizy doświadczeń uczelni technicznej
PublikacjaArtykuł zawiera wnioski z podsumowania działań koncepcyjnych i organizacyjnych jakie zostały przeprowadzone w toku rozbudowy uczelnianej platformy edukacyjnej i jej integracji z systemami uczelni. Autorki podjęły starania, aby na podstawie analizowanego przypadku uczelni technicznej, przedstawić rekomendacje związane z tworzeniem edukacyjnej strategii uczelni w zakresie zdalnej edukacji. W artykule przedstawiono dane z ankiet oraz...
-
Analysis of Learning Outcomes in Medical Education with the Use of Fuzzy Logic
PublikacjaThe national curricula of the EU member states are structured around learning outcomes, selected according to Bloom’s Taxonomy. The authors of this paper claim that using Bloom’s Taxonomy to phrase learning outcomes in medical education in terms of students’ achievements is difficult and unclear. This paper presents an efficient method of assessing course learning outcomes using Fuzzy Logic.
-
Analiza efektywności metod nauczania matematyki w trybie zdalnym w technikum oraz na uczelni technicznej
PublikacjaW artykule podjęta została próba określenia efektywności metod stosowanych w nauczaniu matematyki w trybie zdalnym. Analiza została oparta o doświadczenia nauczycieli oraz wyniki ankiety przeprowadzonej wśród uczniów Technikum Łączności nr 4 w Gdańsku oraz studentów Politechniki Gdańskiej. W pracy zostały opisane formy prowadzenia zajęć, najbardziej i najmniej efektywne techniki nauczania, metody motywowania studentów, sposoby...
Rok 2019
-
TWORZENIE TESTÓW Z MATEMATYKI Z WYKORZYSTANIEM PLATFORMY ENAUCZANIE
PublikacjaThe aim of the article is to present the use of the eNauczanie platform to create tests in mathematics after the first semester of mathematics at the Gdańsk University of Technology. Different types of questions will be discussed with special attention to questions that will allow to present mathematics content in an effective manner.
-
Tworzenie testów z matematyki z wykorzystaniem platformy eNauczanie
PublikacjaCelem artykułu jest zaprezentowanie wykorzystania platformy eNauczanie do tworzenia testów sprawdzających wiedzę z matematyki po pierwszym semestrze nauki matematyki na Politechnice Gdańskiej. Omówione zostaną różne typy pytań ze szczególnym zwróceniem uwagi na pytania, które pozwolą przedstawić treści z matematyki w efektywny sposób.
-
Online Interactivity – Shift Towards E-textbook-based Medical Education
PublikacjaTextbooks have played the leading role in academic education for centuries and their form has evolved, adapting to the needs of students, teachers and technological possibilities. Advances in technology have caused educators to look for new sources of knowledge development, which students could use inside and outside the classroom. Today’s sophisticated learning tools range from virtual environments to interactive multimedia resources,...
-
On the Matano Plane Position in Multicomponent Diffusion Couples
PublikacjaEven though several methods of diffusion analysis avoid a necessity for the Matano plane determination, the Matano plane locations are of interest in the multicomponent couples and when tracer experiments are performed. The positions of the Matano plane calculated from the concentration profiles should be exactly the same. However, due to experimental errors, the results can differ significantly. In the paper we consider Matano...
-
Multiresolution analysis and adaptive estimation on a sphere using stereographic wavelets
PublikacjaWe construct an adaptive estimator of a density function on d dimensional unit sphere Sd (d ≥ 2), using a new type of spherical frames. The frames, or as we call them, stereografic wavelets are obtained by transforming a wavelet system, namely Daubechies, using some stereographic operators. We prove that our estimator achieves an optimal rate of convergence on some Besov type class of functions by adapting to unknown smoothness....
Rok 2018
-
Rozwijanie umiejętności miękkich na zajęciach wspomaganych narzędziami online – kurs języka angielskiego technicznego
PublikacjaKurs języka angielskiego technicznego powinien pomóc studentom w zdobyciu różnego typu umiejętności, zarówno językowych, czyli twardych, jak i pozajęzykowych, zwanych miękkimi. Skuteczne zintegrowanie tradycyjnego nauczania z zadaniami online może dzięki afordancjom i funkcjonalnościom wykorzystanych narzędzi internetowych zachęcić uczących się do wchodzenia w bardziej zróżnicowane interakcje, skutkujące rozwojem wielu umiejętności...
-
Od zajęć wspomaganych narzędziami internetowymi do kursów online – Efektywność nowych środowisk uczenia się w opiniach stu-dentów
PublikacjaRóżne czynniki wpływają na efektywność procesu edukacyjnego przebiegającego w nowych środowiskach uczenia się i nauczania. Zarówno multimedialne zasoby, jak i interaktywne aktywności, przyczyniają się do zwiększenia efektywności pracy na kursach e-learningowych, blended learningowych i na zajęciach wspomaganych modułami edukacyjnymi zbudowanymi przy pomocy narzędzi internetowych. Nowoczesne metody prowadzenia zajęć są często w...
-
Infografika - aktywizujące środowisko edukacyjne
PublikacjaArtykuł analizuje szerokie spektrum zagadnień związanych z infografikami. Opisuje sposoby ich tworzenia w celu efektywnej wizualizacji informacji, danych i wiedzy oraz publikowania ich w portalach LCMS dla osiągnięcia celów pedagogicznych. Zwraca uwagę na znaczenie, jakie mają w stymulowaniu studentów do aktywnego i kreatywnego uczestniczenia w procesie uczenia się. Podkreśla także ich ogromną rolę w innowacyjnej edukacji, w szczególności...
-
E-textbook technologies for academics in medical education
PublikacjaPublic universities in Poland receive fairly limited financial support for creating e-textbooks and lack the appropriate ICT competences among teaching staff, especially in the case of non-technical universities. The authors propose a pedagogical and technological paradigm for e-textbooks in medical education using open source software with minimal IT skills required. Technologies used to develop e-textbooks are connected with:...
Rok 2017
-
Technologia w kształceniu na kierunkach inżynierskich – czyli jak przygotować studentów do życia, a nie tylko do egzaminów
PublikacjaNajważniejszym zadaniem uczelni wyższych jest edukacja przygotowująca do przyszłej pracy, w tym naukowej, do życia w środowisku pełnym ciągle ewoluujących rozwiązań technologicznych i wypełnionego powszechnym dostępem do informacji (i to nie zawsze prawdziwej i sprawdzonej). Doskonale wiemy, że stosowanie wiedzy w praktyce nie tylko sprzyja rozwijaniu zainteresowania jej pogłębianiem, ale kształtuje zdolność naukowego rozumowania...
-
Potencjalna wartość i możliwe oddziaływanie odznak cyfrowych: Nowy sposób oceniania pracy studentów
PublikacjaZarówno w środowisku tradycyjnym, jak i elearningowym, ocenianie uczących się odgrywa bardzo ważną rolę. W zależności od przyjętej koncepcji pedagogicznej edukatorzy przypisują większe znaczenie ocenom formatywnym lub sumatywnym, a wystawiane przez nich certyfikaty i dyplomy tylko w części pokazują kwalifikacje osoby posiadającej je, gdyż informacje, które zawierają, zwykle sprowadzają się do określenia uzyskanego przez nią stopnia,...
-
Platforma eNauczanie – miejsce na edukację i spotkania – warto profesjonalnie dzielić się wiedzą
PublikacjaKażda z uczelni w Polsce korzysta z rozwiązań technologicznych pozwalających na organizowanie i wspomaganie nauczania przez Internet. Są to tzw. platformy edukacyjne. Podstawowe zadanie tych rozwiązań, będących czasami zaawansowanymi systemami, polega na gromadzeniu materiałów dydaktycznych, ich organizowaniu i udostępnianiu odbiorcom przez Internet. Spopularyzowanie swojej marki w Internecie to jedno, ale zapewnienie sobie dobrej...
-
Bifurkacje z łamaniem symetrii w zagadnieniu różniczkowo-funkcyjnym opisującym nieliniowe deformacje biologicznego klastra: metody wariacyjne
PublikacjaW pracy doktorskiej badane są matematyczne własności obiektu o elastycznym, wolnym brzegu, który został nazwany biologicznym klastrem. Brzeg klastra umocniony jest przy pomocy elastycznych połączeń z jądrem i jest wypełniony sprężonym gazem. Praca składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy z nich ma charakter wprowadzający. Przypomniane są w nim pojęcia i fakty z zakresu analizy funkcjonalnej. Wprowadzone są definicje, twierdzenia...
-
Autentyczność na zajęciach zwiększających kompetencje w użyciu specjalistycznego języka angielskiego
PublikacjaWłączenie zasobów i aktywności online do sylabusa tradycyjnego kursu akademickiego wymaga restrukturyzacji programu nauczania w celu osiągnięcia efektu synergii. Rozwój technologii internetowych umożliwił edukatorom przejście od czysto instruktywistycznych praktyk dydaktycznych do zajęć opartych na ideach konstruktywistycznych i konstrukcjonistycznych. Dzięki zmianie paradygmatu nauczanie i uczenie się jest bardziej ukierunkowane...
Rok 2016
-
Zwiększanie koncentracji studentów na zajęciach tradycyjnych przy pomocy narzędzi internetowych
PublikacjaJak pokazują badania, współcześni studenci szybko tracą koncentrację i nie są w stanie skupić się przez dłuższy czas na zajęciach o charakterze instruktywistycznym. Skutkiem tego, tradycyjny sposób przekazywania wiedzy w czasie długich wykładów może stać się nieefektywny, nawet wtedy, gdy towarzyszy mu stymulacja wizualna. Żeby zwiększyć koncentrację uczących się, edukatorzy eksperymentują, łącząc tradycyjne i elearningowe środowisko...
-
Zapewnianie jakości kształcenia w centrach dydaktycznych
PublikacjaNa Politechnice Gdańskiej funkcjonują trzy centra o charakterze dydaktycznym: Centrum Języków Obcych, Centrum Nauczania Matematyki i Kształcenia na Odległość oraz Centrum Sportu Akademickiego. Jednym z głównych zadań, wspólnym dla wszystkich trzech centrów, jest kształcenie studentów wszystkich wydziałów Politechniki Gdańskiej w obrębie danej tematyki. Zapewnianie wysokiej jakości kształcenia stanowi dla centrów zadanie priorytetowe,...
-
Rola komponentów online we wspieraniu autentycznej komunikacji na zajęciach akademickich z technicznego języka angielskiego
PublikacjaProgramy e-learningowe mogą pomóc edukatorom w podniesieniu atrakcyjności kształcenia i osią-gnięciu pożądanych efektów. Praktyki metodyczne stosowane w nauczaniu na odległość: instruktywizm, konstruk-tywizm, konstrukcjonizm i konektywizm, wpływają wydatnie na stymulowanie uczących się do autentycznej inte-rakcji i komunikacji. Dotyczy to wszystkich przedmiotów, w tym także języków obcych, a w szczególności języka angielskiego,...
-
Problemy ankietyzacji przeprowadzanej wśród studentów i ich wpływ na jakość kształcenia na Politechnice Gdańskiej
PublikacjaBadania ankietowe przeprowadzane wśród studentów, stanowiących najliczniejszą grupę beneficjentów systemu szkolnictwa wyższego, są istotnym elementem podnoszenia jakości kształcenia na każdej uczelni. Funkcjonujący na Politechnice Gdańskiej system badań ankietowych uwzględnia dwa rodzaje ankiet wypełnianych przez studentów: ankietę oceny nauczyciela akademickiego, ankietę oceny modułu/przedmiotu. Zebrane i opracowane wyniki prowadzonych...
-
Od zajęć tradycyjnych do MOOCów – role nauczyciela języków obcych
PublikacjaE-learning może stać się skutecznym środowiskiem uczenia się i nauczania przede wszystkim dzięki wytężonej pracy kompetentnego nauczyciela. Różne role, jakie musi on wypełniać, związane są z naturą procesu edukacyjnego prowadzonego online, na który ma wpływ przyjęta koncepcja metodyczna, instruktywistyczna lub konstruktywistyczna, liczba uczestników, struktura kursu, typy zasobów i aktywności oraz tematyka całego programu lub modułu....
-
Budowa środowiska e-learningowego wspierającego kształcenie na uczelni technicznej
PublikacjaPrace nad wykorzystaniem technologii ICT w edukacji sięgają lat 90. ubiegłego wieku, gdy rozwój Internetu zainspirował wielu naukowców i nauczycieli do wykorzystania go w celach dydaktycznych. W 2007 r. Politechnika Gdańska przystąpiła do realizacji projektu eUczelnia, który miał na celu opracowanie i wdrożenie na Politechnice Gdańskiej platformy udostępniającej szeroko rozumiane e-usługi dla społeczeństwa...
Rok 2015
-
Wspomaganie zajęć dydaktycznych z matematyki na kierunkach technicznych kursem e-Learningowym"
PublikacjaW artykule przedstawiono doświadczenia w zakresie wspomagania przedmiotu matematyka na pierwszym roku studiów inżynierskich kursem e-learningowym. Wykonano analizę wyników testów przeprowadzonych podczas e-zajęć. Przedstawiono również wyniki ankiet ewaluacyjnych obrazujących stosunek studentów do wprowadzania kształcenia matematyki z wykorzystaniem blended learning.
-
Wskaźniki jakości kształcenia wynikające z realizacji strategii Politechniki Gdańskiej
PublikacjaW roku akademickim 2013/2014 w ramach prac Uczelnianej Komisji Zapewniania i Doskonalenia Jakości Kształcenia przeprowadzona została analiza słabych i mocnych stron wydziałów i centrów w obszarach związanych z różnymi aspektami kształcenia. W wyniku przeprowadzonej analizy zauważono przede wszystkim brak korelacji pomiędzy słabymi stronami uczelni, wskazanymi w opracowaniu „Podstawowe cele i zadania strategiczne rozwoju Politechniki...
-
Studencka przestrzeń modelowania matematycznego, czyli nowy budynek CNMiKnO
PublikacjaW ramach projektu „Inżynier Przyszłości” powstał nowy budynek Centrum Nauczania Matematyki i Kształcenia na Odległość zintegrowany w jedną całość z Centrum Nanotechnologii B. To kolejny element nowoczesnej infrastruktury edukacyjnej Politechniki Gdańskiej zbudowany w oparciu o najnowsze technologie ICT i wyposażony w nowoczesne narzędzia modelowania matematycznego i wizualizacji danych....
-
Motywowanie uczestników MOOC-ów
PublikacjaOd roku 2012, tj. od czasu powstania masowych otwartych kursów online (MOOC), uczestniczyło w nich kilkadziesiąt milionów osób. Wiele czynników wpływa na ich popularność. Jednym z nich jest na pewno to, że kursanci mogą za darmo uczyć się z materiałów przygotowanych przez wykładowców najsławniejszych szkół wyższych. Kolejnym, prawdopodobnie najistotniejszym, jest motywujące środowisko edukacyjne, zbudowane z założeniami...
-
Kuchnia edukacyjna – czym skorupka za młodu nasiąknie...
PublikacjaW praktyce nauczyciela akademickiego oczekujemy łatwych, tanich i szybkich przepisów, które pomogą nam motywować studentów do nauki. Przemiany w szkolnictwie, jakie dokonały się w ostatnich dziesięcioleciach, oraz nowe technologie informatyczne i komunikacyjne spowodowały głęboki przełom we współczesnym społeczeństwie. Jeżeli chcemy dobrze i skutecznie uczyć, nie obędzie się bez głębokich zmian na poziomie myślenia zarówno...
-
e-Technologie w Kształceniu Inżynierów, czyli MOOC tegorocznej konferencji
PublikacjaDnia 30 kwietnia 2015 r. odbyła się na Politechnice Gdańskiej II Konferencja „e-Technologie w Kształceniu Inżynierów” („e-Technologies in Engineering Education”). Konferencja miała na celu popularyzację najnowszych technologii w edukacji oraz pokazanie dobrych praktyk w tym zakresie. W czasie tegorocznej edycji, podobnie jak poprzedniej, przedstawiano przykłady wykorzystania najnowszych technologii w kształceniu na kierunkach...
-
e-Technologie w Kształceniu Inżynierów – otwarte pytania o MOOC w zdalnej edukacji
PublikacjaJeżeli chcemy dobrze i skutecznie uczyć, nie obędzie się bez głębokich zmian zarówno na poziomie myślenia o dydaktyce akademickiej, jak i o metodach jej rozwoju. 30 kwietnia 2015 r. odbyła się na Politechnice Gdańskiej druga edycja Konferencji „e Technologie w Kształceniu Inżynierów”. Wśród ponad 120 uczestników Konferencji mieliśmy przyjemność gościć między innymi przedstawicieli ponad dwudziestu...
-
ePBL – czyli nauka poprzez realizację projektu w środowisku wirtualnym
PublikacjaKształcenie inżynierów stanowi niezwykle istotny element systemu edukacyjnego każdego nowoczesnego państwa, ponieważ to właśnie dobrze przygotowana kadra inżynierska decyduje o tempie rozwoju i poziomie infrastruktury danego kraju. Wykorzystanie najnowszych technologii w procesie edukacyjnym jest naturalną konsekwencją „informatyzacji” życia. Pokolenia dorastające w świecie wszechobecnych komputerów, urządzeń mobilnych i cyfrowej...
-
Dlaczego warto uczyć się matematyki?
Publikacja„Matematyka, jako wyraz myśli ludzkiej, odzwierciedla czynną wolę, kontemplacyjny rozum i dążenie do doskonałości estetycznej. Jej podstawowymi elementami są: logika i intuicja, analiza i konstrukcja, uogólnianie i indywidualizowanie. Różne tradycje podkreślały różne spośród tych aspektów, jednak tylko gra tych przeciwstawnych sił, walka o ich syntezę stanowi o żywotności, użyteczności i ogromnym znaczeniu matematyki” – cytat ten...
-
Bez matematyki kariery nie zrobisz
PublikacjaIV Seminarium „Bez matematyki kariery nie zrobisz. Efekty wsparcia EFS w rozwijaniu kompetencji kluczowych w województwie pomorskim” odbyło się w dniach 26-27 marca 2015 r. i stanowiło kontynuację spotkań z cyklu „Bez matematyki kariery nie zrobisz” organizowanych na Politechnice Gdańskiej od 2006 r. Tegoroczne Seminarium było jednym z kluczowych wydarzeń ogłoszonego przez Samorząd Województwa Pomorskiego Roku Matematyki na Pomorzu....
Rok 2014
-
Wpływ struktur wsparcia na efektywność nauczania języka pisanego w środowisku e-learningowym
PublikacjaThe process of knowledge and language skills development during an online course can be very effective if student engagement in learning is achieved. This can be attained by introducing general and specific support mechanisms prior to the commencement of the course and during it. The former relates to the technological aspect, that is to familiarizing students with the functionalities of the virtual learning environment they will...
-
Struktury wsparcia a efektywność w środowisku e-learningowym
PublikacjaNarzędzia wykorzystywane do realizowania zajęć w środowisku e-learningowym oferują afordancje umożliwiające wprowadzenie zróżnicowanych struktur wsparcia zapewnianych zarówno przez stronę kursu, materiały edukacyjne, nauczyciela, jak i pochodzących od studentów, zwiększając tym samym efektywność nauczania. Przemyślany układ i kształt zasobów, ich wizualizacja, zintegrowanie tekstu z zadaniami refleksyjnymi oraz pozwalającymi uczącemu...
-
Rola badań ankietowych w zapewnianiu i doskonaleniu jakości kształcenia na Politechnice Gdańskiej
PublikacjaW artykule opisano system badań ankietowych funkcjonujący na Politechnice Gdańskiej oraz rolę jaką pełni on stanowiąc integralną część Uczelnianego Systemu Zapewniania i Doskonalenia Jakości Kształcenia.
-
Kuchnia edukacyjna – czyli jak ugotować żabę
PublikacjaTak jak było to kilkanaście lat temu na niższych etapach edukacji, teraz my – nauczyciele akademiccy – weryfikujemy programy kształcenia, wprowadzamy nowe metody nauczania. Zmniejszamy liczbę godzin zajęć z przedmiotów ścisłych, stawiamy coraz bardziej na umiejętności miękkie i wprowadzamy technologię jako element uzupełniający luki edukacyjne. Często zdarza się przy tym, że umiejętności dydaktyczne i nieprzeciętne zaangażowanie...
-
Influence of electrode geometric arrangement on the operation of narrow circular electrostatic precipitator
PublikacjaIn this work the influence of electrode geometric arrangement on the operation of a circular electrostatic precipitator (ESP) was investigated using Particle Image Velocimetry (PIV) method. The ESP was a glass circular cylinder (29 mm in diameter, 300 mm long) equipped with a wire discharge electrode and circular-cylinder collecting electrode. The stainless-steel discharge wire electrode (0.23 mm in diameter, 100 mm long) was mounted...
-
e-Technologie w kształceniu inżynierów, czyli nowoczesna edukacja pokolenia mediów cyfrowych
PublikacjaTechnologie informacyjno-komunikacyjne zmieniają współczesną edukację i pozwalają na wprowadzanie innowacyjnych metod przekazywania wiedzy i zdobywania umiejętności. Popyt na wiedzę jest ogromny – kształtuje go coraz bardziej zaawansowane technologicznie i infor - macyjnie społeczeństwo oraz rynek pracy, na którym wiele osób, pracujących w zawodach do tej pory nie wymagających umiejętności cyfrowych, stanęło...
-
Aktywności stymulujące refleksję w nauczaniu języka pisanego w wirtualnej klasie
PublikacjaThe paper aims to show how to engage students attending an online language course in various activities which by stimulating reflection enhance the learning process and result in better learning outcomes. By blending cognitivist, constructivist, constructionist and behavioural ideas, course developers and tutors can produce materials and use methods which satisfy the varied needs of adults who want to improve their writing skills....
Rok 2013
-
Recent progress in experimental studies of electrohydrodynamic flow in electrostatic precipitators
PublikacjaMany experimental, theoretical and numerical works were devoted to the electrohydrodynamic (EHD) flow generated in electrostatic precipitators (EPSs). The generally accepted conclusion from these studies is that the EHD flow plays an important role in the particle collection in ESPs. However, despite of the recent fast progress in numerical simulation and experimental techniques used in the ESPs studies many problems related to...
-
Pumping effect measured by PIV method in a multilayer spike electrode EHD device for air cleaning
PublikacjaDust particles can be harmful for human health when inhaled. Particularly dangerous are submicrometer dust particles, which can contain traces of toxic elements and can easily penetrate into the human respiratory system. Thus, efficient devices for the air cleaning from submicrometer dust particles are needed. Recently, Katatani and Mizuno have proposed an electrohydrody- namic (EHD) device for air cleaning for submicrometer particles....
-
Learning design of a blended course in technical writing
PublikacjaBlending face-to-face classes with e-learning components can lead to a very successful outcome if the blend of approaches, methods, content, space, time, media and activities is carefully structured and approached from both the student’s and the tutor’s perspective. In order to blend synchronous and asynchronous e-learning activities with traditional ones, educators should make them inter-dependent and develop them according to...
-
Flesz: Teoria z matematyki, Poziom rozszerzony
PublikacjaKsiążka obejmuje zakresem teorię matematyki związaną z egzaminem maturalnym na poziomie rozszerzonym.
-
Flesz : teoria z matematyki poziom podstawowy
PublikacjaKsiążka obejmuje zakresem teorię matematyki związaną z egzaminem maturalnym na poziomie podstawowym.