Publikacje
Filtry
wszystkich: 38
Katalog Publikacji
Rok 2011
-
System zarzązania bezpieczeństwem i higieną pracy wg. PN-N-18001:2004 na przykładzie stoczni jachtowej w Gdańsku
PublikacjaOpisano model zarządzania bezpieczeństwem pracy w stoczni jachtowej w Gdańsku.
Rok 2009
-
From user satisfaction to customer loyalty: addressing economic values in user-centered design of on-line services
Publikacjaartykuł omawia czynniki ekonomiczne wpływające na satysfakcję użytkownika w usługach on-line, a zwłaszcza te, które wpłacają w dłuższej perspektywie na kształtowanie lojalności klienta w stosunku do dostawcy określonych usług on-line. Przeprowadzono oceny eksperckie oraz badania z udziałem użytkowników, które pozwoliły na wskazanie preferencji użytkowników odnośnie czynników ekonomicznych. wykazano, że czynnikiem krytycznych dla...
-
How does institutional and natural social support shape the beliefs about psychological help among policemen?
PublikacjaEffectiveness of social support mechanisms results from interacting subjective factors (beliefs about help from others) and context (social network available). Organized institutional support and perception of natural support reduce barriers in obtaining psychological help.
-
Obiektywne i subiektywne wymiary straty zdrowia a poczucie koherencji i poznawcze radzenie sobie wśród kobiet z nowotworami narządów rodnych
PublikacjaCelem pracy była ocena związku pomiędzy utratą zdrowia w wymiarze obiektywnym (medycznym) i subiektywnym (psychospołecznym) a poczuciem koherencji oraz poznawczymi sposobami radzenia sobie z chorobą.Nie stwierdzono zależności pomiędzy zmiennymi medycznymi (stopień zaawansowania choroby, sposób leczenia) a poczuciem objawów choroby oraz świadomością jej powagi. Słabsze poczucie koherencji korelowało z subiektywnym obrazem choroby...
-
Rola instytucjonalnego i naturalnego wsparcia społecznego w kształtowaniu przekonań dotyczących pomocy psychologicznej wśród policjantów
PublikacjaCelem pracy była ocena roli instytucjonalnego i naturalnego wsparcia społecznego w kształtowaniu przekonań i spostrzeganych barier dotyczących pomocy psychologicznej.Percepcja naturalnego wsparcia była niezależna od jego dostępności i aktywizacji. Przekonanie o zaufaniu wiązało się z wcześniejszym korzystaniem z pomocy psychologicznej oraz spostrzeganiem wsparcia w środowisku. Około połowa badanych obawiała się stygmatyzacji przez...
-
Towards the value-based design of on-line services
PublikacjaThe paper identifies economic factors shaping customer bahaviour in on-line services in two interrelated dimensions; (1) economic needs and requirements, relevant to expected benefits and values perceived by customers; (2) technical components, allowing technical realization of on-line services. Technical components were cathegorized into four groups, creating so-called VIPR model: Visual, Interactive, Process and Relationship-relevant...
-
Zarządzanie bezpieczeństwem informacji w przedsiębiorstwie w świetle norm PN-ISO/IEC 27001, IEC 61508
PublikacjaArtykuł opisuje sposób podejścia do zarządzania bezpieczeństwem informacji z wykorzystaniem norm PN-ISO/IEC 27001, IEC 61508. Istotnym elementem pracy jest uwzględnienie zagrożeń, wynikających z braku wykorzystania procesu zarządzania, które istotnie wpływają na bezpieczeństwo informacji, jak również zagrożeń technicznych zmniejszających niezawodność systemów informacyjnych. Artykuł zawiera informacje przydatne podczas analizy...
Rok 2008
-
Analiza metod oceny ryzyka zawodowego
PublikacjaAnaliza metod oceny ryzyka zawodowego, porównanie metod pod kontem spełnienie przyjętych kryteriów oceny.
-
Beliefs about psychological help among firemen
PublikacjaThe aim of this study was to identify beliefs and perceived barriers in psychological help. Findings: 1. Occupational stress and participation in traumatic rescue actions was related with negative beliefs. 2. Firemen were afraid of a commader's reaction. 3. Avoidance coping accounts for fear about stigmatization.
-
HCI and the economics of user experience
PublikacjaRodział przezentuje możliwości rozwinięcia zakresu tradycyjnych badań HCI (Human-Computer Interaction) o zagadnienia ekonomiczne, związane z jakością usług on-line, postrzeganą przez użytkownika/klienta. Praca zawiera modele jakości usług on-line oparte na elementach marketingu relacji i na wykorzystaniu ekonomicznych determinant zachowań konsumenckich w usługach on-line. Rozdział prezentuje modele projektowania i rozwoju przykładowych...
-
Human capital quality indicators for measuring regional knowledge economy advances
PublikacjaBuilding Knowledge Economies (KE) is a long-term process. However, civilizational and technological changes together with EU's Lisbon Strategy help in creating solutions that may speed up economical growth of countries and their regions. This seems to be a very important issue, as during last two centuries history shown, that wisdom and human invention and innovation are the most important factor driving economical growth. In this...
-
Ocena czynników kształtujących wiarygodność internetowych serwisów handlowych
PublikacjaW artykule przedstawiono przebieg i wyniki badań przeprowadzonych w latach 2005-2007 wśród polskich użytkowników Internetu. Efektem tych badań jest model obrazujący wpływ takich czynników, jak użyteczność (w sensie informatycznym), jakość zawartości informacyjnej serwisu WWW oraz czynniki kulturowe na wiarygodność handlowego serwisu internetowego postrzeganą subiektywnie przez klienta detalicznego. Autorzy starali się również wykazać...
-
Ochrona i budowanie potencjału zdrowia funkcjonariuszy służb mundurowych
PublikacjaCelem sympozjum autorskiego była identyfikacja skali i uwarunkowań problemów psychologicznych wpływających na efektywność pełnienia obowiązków służbowych oraz ocena roli psychologów ochronie zasobów osobowych funkcjonariuszy.
-
The effect of job-related stress on psychological well-being = Wpływ stresu zawodowego na dobrostan psychiczny
PublikacjaThe aim of the investigation was to evaluate the effect of job stress factors on psychological well-being of firemen. Goldberg's GHQ-12 for well-being evaluation, the Perceived Job Stress Questionnaire by Dudek et al. for job stress assessment, and indicator of participation in traumatic events were used. 19% of the firemen were qualified to the group with increased risk of mental disorders. Occupational stress had a strong impact...
-
Usability and socio-organizational context of on-line services in intranet portals
PublikacjaPublikacja omawia problemy postrzeganej jakości usług on-line, dostępnych w intranetowych portalach pracowniczych. Zaproponowano poszerzone podejście ocenowe wykraczające poza typową ocenę jakości użytkowej. Poszerzenie to polega na uwzględnieniu w projektowaniu i w ocenie czynników organizacyjnych i ekonomicznych, związanych z budową relacji na linii pracodawca-pracownicy. Zaproponowano również metodykę projektowania portali intranetowych...
-
Wpływ służby na funkcjonowanie pozazawodowe policjantów
PublikacjaCelem pracy była ocena wpływu służby na funkcjonowanie pozazawodowe policjantów. Odnotowano negatywny wpływ służby w Policji na zdrowie, relacje w małżeństwie i z dziećmi, a pozytywnie na relacje towarzyskie. Czynnikami skorelowanymi z deterioracją zdrowia i bliskich relacji był poziom stresu i staż służby.
Rok 2007
-
Context of Use
PublikacjaRaport techniczny - opis metody ''Context of Use'' wykorzystywanej w projektowaniu komunikacji człowiek-komputer oraz doskonaleniu interfejsu użytkownika.
-
Data gathering methods : card sorting
PublikacjaArtykuł przedstawia koncepcję, pochodzenie oraz zastosowania dla jednej z metod oceny użyteczności i budowania menu w aplikacjach informatycznych - sortowania kart. Stanowi część przeglądu dostępnych metod poprawy użyteczności.
-
Data gathering methods : review - questionnaire
PublikacjaArtykuł przedstawia koncepcję, pochodzenie oraz zastosowania dla jednej z metod oceny użyteczności - wywiadu, wraz z jego głównym narzędziem - ankietami. Stanowi część przeglądu dostępnych metod poprawy użyteczności.
-
Designing intranet portals as electronic workplaces
PublikacjaThis paper highlights the most important requirements for developing intranet portals, especially in the areas of user interface ergonomics and usability. In specifying relevant usability requirements both perspectives are considered: of company employees and of executives. Best practices are reviewed, regarding successes and failures in intranet absorption, basing on the results on recent research in a number of surveyed Polish...