Abstrakt
Autor zaproponował nowe podejście do sytuacji kolizyjnych na morzu. Polega ono na zastąpieniu ewolucyjnej trajektorii własnej ewolucyjnym zbiorem trajektorii wszystkich obiektów. Podejście to umożliwia predykcję manewrowania obiektów obcych przy jednoczesnym zachowaniu efektywności algorytmów ewolucyjnych. Dodatkowo, opracowany już wstępnie przez autorów zbiór kryteriów, ograniczeń i operatorów specjalizowanych powinien zapewnić realizm wyznaczanych trajektorii, tak, aby były one łatwe do wykonania, czytelne dla statków obcych i - ogólnie - przyjazne dla nawigatorów. Celem metody jest zwracanie trajektorii bliskich tym, które samodzielnie wybieraliby nawigatorzy w wyidealizowanej sytuacji dowolnie długiego czasu na podjęcie decyzji.
Cytowania
-
4
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Tytuł wydania:
- Marine Navigation and Safety of Sea Transportation strony 437 - 443
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2009
- Opis bibliograficzny:
- Szłapczyński R.: Solving Multi-Ship Encounter Situations by Evolutionary Sets of Cooperating Trajectories// Marine Navigation and Safety of Sea Transportation/ ed. ed. A. Weintrit. London: CRC Press / Balkema, 2009, s.437-443
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1201/9780203869345.ch76
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 52 razy