Polimeroasfalty modyfikowane odpadami gumowymi, sposób otrzymywania polimeroasfaltów oraz środek modyfikujący do asfaltów
Details
- Creators
- Property
- Politechnika Gdańska
- Supervisor unit
Legal protection 240496
- Status
- Pending
- Patent granting institution
- Urząd Patentowy Rzeczpospolitej Polskiej
- Application number
- P.427347 08-10-2018
- Patent number
- 240496
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
Legal protection
- Status
- Pending
- Patent granting institution
- urzędy krajowe
- Application number
- PCT/PL2019/000087 08-10-2019
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
Legal protection EP.3636685
- Status
- Pending
- Patent granting institution
- Europejski Urząd Patentowy
- Application number
- EP.18460079 18-12-2018
- Patent number
- EP.3636685
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
Oferty komercjalizacji
Oferta
Przedmiotem wynalazku są polimeroasfalty i sposób ich otrzymywania w wyniku modyfikacji asfaltu za pomocą związków zawierających w swojej strukturze reaktywne grupy chemiczne oraz za pomocą specjalnie przetworzonego granulatu gumowego, uzyskiwanego w procesie rozdrabniania poużytkowych opon samochodowych. Polimeroasfalty otrzymywany sposobem według wynalazku charakteryzuje się polepszonymi właściwościami fizyko-mechanicznymi, reologicznymi i użytkowymi, w stosunku do znanych polimeroasfaltów modyfikowanych rozdrobnionymi odpadami gumowymi, a także stabilnością podczas ich przechowywania i transportowania w podwyższonej temperaturze.
Application and audience
Budowa nawierzchni drogowych.
Innovative aspects and main features
Innowacyjność niniejszego rozwiązania i jego przewaga nad znanymi już sposobami modyfikacji asfaltów rozdrobnionymi odpadami gumowymi polega na wytworzeniu in situ w procesie modyfikacji asfaltu sieci polimerowej łączącej ze sobą składniki grupowe asfaltu z opadami gumowymi. Ponadto poprzez odpowiednie sterowanie ilością związków reaktywnych można odpowiednio projektować stabilne polimeroasfalty o założonej lepkości, penetracji oraz temperaturze mięknienia.
Lepiszcza tego typu przebadane zostały również pod kątem ich wykorzystania do budowy nawierzchni drogowych. Uzyskane w tych badaniach wyniki wskazują, że mieszanki mineralno-asfaltowe otrzymywane przy ich udziale charakteryzują się wysoką odpornością na deformacje trwałe (koleinowanie), która przewyższa odporność na deformacje trwałe mieszanki otrzymanej przy udziale standardowych lepiszczy polimeroasfaltowych dostępnych na rynku.
seen 145 times