dr inż. Marzena Grzesiak
Employment
- Profesor uczelni ze stop. nauk. dr at Department of Management
Publications
Filters
total: 58
Catalog Publications
-
Perspektywy zarządzania wiedzą w polskich małych i średnich przedsiębiorstwach.
PublicationPrzemiany społeczno-gospodarcze na przełomie XX I XXI wieku, szczególniekontekst uwarunkowań gospodarki opartej na wiedzy, zmuszają do przedefinio-wania czynników i metod służących budowaniu przewagi konkurencyjnej przed-siębiorstw. Znaczenie zarządzania informacją i zarządzania wiedzą wzrosłozwłaszcza w ostatnich latach. W obliczu narastającej konkurencji przedsię-biorstwa sektora MSP muszą już teraz podjąć niezbędne...
-
Rola technologii informacyjnych w budowaniu przewagi konkurencyjnej MSP w Polsce
PublicationGłównym wątkiem pracy jest określenie roli technologii informatycznych podstawowego narzędzia w procesie zarządzania wiedzą - w kreowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw. Analiza ogranicza się wyłącznie do sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce.
-
Informacje jako zasób ekonomiczny i przedmiot zarządzania.
Publication...
-
Narzędzia informatyczne a procesy zarządzania wiedzą.
PublicationW ostatnich latach wiele mówi się o znaczeniu zarządzania wiedzą. Aby odnieść sukces menedżerowie powinni sięgać po narzędzia, metody i praktyki pozwalające na efektywne wykorzystanie zasobów przedsiębiorstwa. Podkreśla się znaczenie wiedzy jako jednego z jego najważniejszych zasobów, jednak menedżerowie często wskazują na brak akceptowalnych metod umożliwiających planowanie i zarządzanie tworzeniem, organizacją, dystrybucją i...
-
Nauczanie na odległość w sektorze MSP na przykładzie projektu MESIMA
PublicationW ostatnich latach warunki, w jakich zmuszone są działać małe i średnie przedsiębiorstwa (MSP) stały się bardzo trudne. W obliczu konkurencji, rosnącej zarówno na globalnych, jak i lokalnych rynkach, przedsiębiorcy zostali zmuszeni do poszukiwania źródeł przewagi konkurencyjnej. Jednym z takich źródeł może być utrzymywanie płynności finansowej przedsiębiorstwa, jako że jedną z największych przeszkód w funkcjonowaniu MSP jest właśnie...
-
Technologie informacyjne i wykorzystanie Internetu w małych i średnich przedsiębiorstwach w świetle przeprowadzonych badań
PublicationRozwój struktury teleinformatycznej oraz wspieranie taniego dostępu obywateli do najnowszych form usług społeczeństwa informacyjnego to cele strategii e-Polska sformułowanej przez polski rząd. Nie do przecenienia jest także wykorzystanie Internetu jako medium komunikacyjnego, czego przejawem jest nie tylko możliwość przesyłania korespondencji, ale także rozmowa za pośrednictwem komunikatorów czy też korzystania z telefonii internetowej....
-
Zastosowanie Internetu w małej firmie
PublicationZnaczenie sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) rosło w okresie transformacji polskiej gospodarki i od lat utrzymuje się na tym samym, wysokim, poziomie. Niemniej zaobserwowano wysoką śmiertelność firm w tym sektorze. Możliwości przetrwania, rozwoju, czy sprostania konkurencji związane są, między innymi, z wykorzystaniem technologii informacyjnych i/ lub Internetu w prowadzeniu działalności. Z prezentowanych wyników...
-
Technologia informacyjna w małych i średnich przedsiębiorstwach - wybór czy konieczność?
Publication
seen 1797 times