Selection of acceptable transport speeds on roads, taking account of dynamic traffic management - Project - Bridge of Knowledge

Search

Selection of acceptable transport speeds on roads, taking account of dynamic traffic management

Celem projektu jest stworzenie systemu informatycznego, który bazując na zaproponowanych modelach matematycznych, informacjach geo-spacjalnych oraz metodach automatycznego wnioskowania umożliwi dobór dopuszczalnych prędkości ruchu pojazdów na drogach miejskich oraz pozamiejskich. Podczas określania dopuszczalnych prędkości zostaną uwzględnione takie czynniki jak: natężenie ruchu drogowego, topologia sieci drogowej, przecięcia ze strumieniami ruchu pieszego (w tym szczególnie podatnym na niebezpieczeństwa ruchem wokół szkół czy też miejsc kultu) oraz informacje społecznościowe dostarczane przez uczestników ruchu. Stworzony system umożliwi ocenę wpływu decyzji o oznakowaniu (lub objęciu wybranych miejsc sterowaniem dynamicznym) na globalną i obszarową charakterystykę ruchu drogowego. W stworzonym rozwiązaniu zostaną uwzględnione dwa typy sterowania dopuszczalną prędkością ruchu: stale - ustalone na podstawie parametrów drogi i cech otoczenia oraz dynamiczne, które prócz powyższych czynników, podczas doboru prędkości uwzględni możliwość dynamicznego sterowania parametrami ruchu. Stworzone oprogramowanie będzie mogło zostać sprzężone z systemami sterowania ruchem lub systemem zarządzania znakami o zmiennej treści.

Details

Project's acronym:
OT4-4B/AGH-IET-PG-ETI-WSTKT
Financial Program Name:
Development of Road Innovations
Organization:
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) (The National Centre for Research and Development)
Agreement:
DZP/RID-I-68/14/NCBR/2016 z dnia 2016-03-17
Realisation period:
2016-01-01 - 2019-03-31
Research team leader:
prof. dr hab. inż. Andrzej Czyżewski
Realised in:
Department of Multimedia Systems
External institutions
participating in project:
  • Wyższa Szkoła Technik Komputerowych i Telekomunikacji w Kielcach (Poland)
  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. St. Staszica w Krakowie (Poland)
Request type:
National Research Programmes
Domestic:
Domestic project
Verified by:
Gdańsk University of Technology

Filters

total: 3

  • Category

  • Year

  • Options

clear Chosen catalog filters disabled

Catalog Projects

Year 2018

  • Analiza Nagrań Ruchu Drogowego w Kontekście Akustycznej Klasyfikacji Typu Pojazdu
    Publication

    Celem niniejszej pracy jest przeprowadzenie analizy sygnału fonicznego w kontekście klasyfikacji typu pojazdu. Część teoretyczna zawiera krytyczny przegląd systemów monitorowania ruchu drogowego, w szczególności systemów ITS (Intelginet Transport System). Część praktyczna przedstawia założenia dotyczące przygotowania bazy nagrań testowych, uwzględniających różne scenariusze ruchu drogowego. Zarejestrowane sesje nagraniowe przetworzono,...

  • Employing economical methods for pavement defects estimation

    It is a common practise that measurements of road surface conditions are made using professional and expensive apparatus. Typically a van or a truck equipped with a set of professional sensors i.e. laser scanners of surface is used, therefore the measurement update period is often quite long. Two alternative low-cost methods for estimating road pavement defects and failures were proposed and investigated by the authors. The first...

    Full text available to download

  • Sound quality metrics applied to road noise evaluation

    Road noise monitoring systems typically measure sound levels in specific time periods. The more insightful approach suggests to measure also the nature of noise. Sound quality of sounds such as car noise can be objectively evaluated by several parameters. One of them is psychoacoustic annoyance, described by loudness, tone color, and the temporal structure of sound. In this paper the assessment of several sound quality parameters, such...

    Full text to download in external service

seen 707 times