A method for predicting propeller-hull interaction, applicable to preliminary design of inland waterways ships
Abstract
W pracy przedstawiono propozycje metody parametrycznej służącej do prognozowania charakterystyk strumienia nadążającego i ssania kadłuba okrętu o zanurzeniu bliskim głębokości akwenu. Metoda umożliwia uwzględnienie wpływu małej głębokości akwenu przy wstępnym doborze parametrów układu napędowego statków przeznaczonych do eksploatacji na wodach płytkich, np. statków śródlądowych. Model matematyczny zagadnienia wyznaczono uwzględniając jego dogodność przy kodowaniu algorytmu obliczeniowego w programie komputerowym - przydatnym do wspomagania prac projektowych. Zastosowanie metody pokazano wyznaczając charakterystyki dotyczących statku pasażerskiego przeznaczonego na płytką, śródlądową trasę Berlin-Kaliningrad - projektu realizowanego w ramach Programu UE Eureka InCoWaTranS E!3065.
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Polish Maritime Research
pages 72 - 76,
ISSN: 1233-2585 - Language:
- English
- Publication year:
- 2006
- Bibliographic description:
- Michalski J.: A method for predicting propeller-hull interaction, applicable to preliminary design of inland waterways ships// Polish Maritime Research. -., iss. nr S2 (2006), s.72-76
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 107 times