Abstract
W pracy zaproponowano nową metodę (ARM) zarządzania monitorowaniem i naprawą systemów IT, bez przerywania ciągłości ich funkcjonowania. Metoda ta integruje procesy monitorowania (uwzględniając już istniejące i stosowane rozwiązania) z procesami naprawy. Stworzono formalny model koncepcyjny opisujący dziedzinę monitorowania i naprawy oraz formalne specyfikacje mechanizmu napraw oraz wybranych procedur naprawczych. Do specyfikacji formalnych wykorzystano metodę Z. Specyfikacje te zostały poddane analizie pod kątem oceny ich adekwatności i spójności (wykorzystano tu narzędzie Z/EVES). Specyfikacje te stanowią abstrakcyjną definicję metody ARM, która może być wykorzystana do implementacji metody w wybranym środowisku docelowym. Wykorzystano je do wytworzenia prototypu wspierającego ARM, który został zrealizowany i poddany badaniom eksperymentalnym w firmie Lufthansa Systems Poland. Badania te miały na celu ocenę skuteczności i wydajności metody ARM. Skuteczność została potwierdzona przez implementację reprezentatywnego zestawu procedur naprawczych oraz integrację z przemysłowym systemem monitorowania NAGIOS. Wydajność oceniono poprzez ocenę poprawy czasu realizacji napraw przy wykorzystaniu metody ARM w stosunku do sytuacji, gdy nie była ona stosowana. Przeprowadzone badania w pełni potwierdziły przydatność metody ARM w warunkach przemysłowych.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Thesis, nostrification
- Type:
- praca doktorska pracowników zatrudnionych w PG oraz studentów studium doktoranckiego
- Language:
- English
- Publication year:
- 2012
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 117 times