Abstract
Rozważa się użytkowalność kładki dla pieszych ze względu na ich drgania. Imperfekcje ruchu pieszych są opisane zmianami współczynników tegoż ruchu. Bierze się pod uwagę rozkłady prawdopodobieństwa częstotliwości ruchu, długości kroku oraz amplitudy siły modelującej pieszego. Imperfekcje te znacznie wpływają na zachowanie konstrukcji. Stosuje się metodę Monte Carlo. Dane z symulacji probabilistycznych używa się do obliczeń numerycznych. Otrzymuje się wartości maksymalnych przyspieszeń pionowych obiektu. Podawane jest prawdopodobieństwo, iż kładka nie przekroczy niebezpiecznego poziomu tychże drgań. Na tej podstawie szacuje się jej niezawodność użytkową.
Citations
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach dostępnych w wersji elektronicznej [także online]
- Language:
- English
- Publication year:
- 2009
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.1002/pamm.200910249
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 96 times