Abstract
Rosnąca liczba wykrywanych wad kontaktowo – zmęczeniowych i jednocześnie malejąca liczba wykrywanych wad 421 pęknięcie poprzeczne spoiny termitowej powoduje, że spada efektywność badań defektoskopowych metodą ultradźwiękową, a dotychczas stosowane kryteria oceny trwałości (przydatności) eksploatacyjnej szyn kolejowych ulegają stopniowo dezaktualizacji. Tym samym przed diagnostami stają nowe wyzwania. W artykule przedstawiono listę wstępnie wytypowanych czynników mogących wpływać na powstawanie wad w szynach kolejowych. Scharakteryzowano je, a następnie przeanalizowano część z nich. Podjęto próbę sformułowania pierwszych wniosków
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Technika Transportu Szynowego
pages 61 - 64,
ISSN: 1232-3829 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2013
- Bibliographic description:
- Zariczny J., Grulkowski S.: ANALIZA CZYNNIKÓW WPŁYWAJĄCYCH NA POWSTAWANIE WYBRANYCH WAD W SZYNACH KOLEJOWYCH// TTS Technika Transportu Szynowego. -., nr. 2-3 (2013), s.61-64
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 132 times