APLIKACJA MARKOWSKIEGO MODELU NIEZAWODNOŚCIOW EGO UKŁADU TŁOKOWO – KORBOWEGO SILNIKA SPALINOWEGO Z ZAPŁONEM SAMOCZYNNYM - Publication - Bridge of Knowledge

Search

APLIKACJA MARKOWSKIEGO MODELU NIEZAWODNOŚCIOW EGO UKŁADU TŁOKOWO – KORBOWEGO SILNIKA SPALINOWEGO Z ZAPŁONEM SAMOCZYNNYM

Abstract

Prognozowanie niezawodności okrętowych silników spalinowych jest szczególnie istotnym problemem. Pozwala bowiem na przewidywanie stanów niezawodnościowych w przyszłości na podstawie informacji o tych stanach w przeszłości. Trafne prognozowanie niezawodności, to złożony proces przetwarzania empirycznych wyników badań uzyskanych w praktyce eksploatacyjnej, uzupełniony rozważaniami analitycznymi. Proces zmian stanu technicznego każdego silnika jest stochastyczny, ciągły w stanach i w czasie. Zachodzi zatem potrzeba podziału tego nieskończonego zbioru stanów silnika na skończoną liczbę podzbiorów (klas), możliwych do wyraźnej ale i permanentnej identyfikacji za pomocą funkcjonującego systemu diagnozującego. W referacie przedstawiono propozycję modelu matematycznego, który z jednej strony umożliwia uwzględnienie losowości zjawisk wymuszających uszkodzenia, z drugiej zaś prezentuje dosyć istotną elastyczność aplikacyjną

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Conference activity
Type:
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Title of issue:
VII Międzynarodowa Konferencja Naukowo - Techniczna strony 1 - 18
Language:
Polish
Publication year:
2014
Bibliographic description:
Rudnicki J.: APLIKACJA MARKOWSKIEGO MODELU NIEZAWODNOŚCIOW EGO UKŁADU TŁOKOWO – KORBOWEGO SILNIKA SPALINOWEGO Z ZAPŁONEM SAMOCZYNNYM // VII Międzynarodowa Konferencja Naukowo - Techniczna/ ed. prof. dr hab. inż. Jerzy Girtler Gdańsk: Politechnika Gdańska Wydział Oceanotechniki i Okrętownictwa, 2014, s.1-18
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 37 times

Recommended for you

Meta Tags