BADANIA EFEKTYWNOŚCI ENERGETYCZNEJ NOWO PRODUKOWANYCH PALIW ŻEGLUGOWYCH Z ZASTOSOWANIEM SILNIKA DIESLA
Abstract
W artykule prz ybliżono jedno z zagadnień naukowych rozwiązywanych w ramach projektu badawczego finansowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Morskiej w Gdańsku, a mianowicie metodę badań energetycznych silnika o zapłonie samoczynnym w warunkach zasilania niestandardowym (modyfikowanym) paliwem żeglugowym. Zaprezentowano reprezentatywne wyniki te stów silnikowych realizowanych na zbudowanym w tym celu stanowisku laboratoryjnym dla wyznaczenia charakterystyk energetycznych jednocylindrowego silnika Diesla w postaci wykresów strumieniowych Sankey ’ a. Stanowią one efektywne i skuteczne narzędzie weryfikacji różnego rodzaju paliw modyfikowanych wprowadzanych na rynek, zarówno dla ich producentów, jak i armatorów eksploatowanych statków , a także urzędów administra cji morskiej oraz inspektoratów ochrony środowiska.
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Journal of Polish CIMEEAC
no. 13,
pages 53 - 64,
ISSN: 1231-3998 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2018
- Bibliographic description:
- Korczewski Z.: BADANIA EFEKTYWNOŚCI ENERGETYCZNEJ NOWO PRODUKOWANYCH PALIW ŻEGLUGOWYCH Z ZASTOSOWANIEM SILNIKA DIESLA// Journal of Polish CIMAC. -Vol. 13., nr. 1 (2018), s.53-64
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 145 times