Abstract
W pracy zaprezentowano badania walidacyjne dotyczące projektu kompozytowego przęsła mostu dla pieszych, opracowywanego w ramach projektu badawczego Fobridge. Projektowana kładka ma rozpiętość 16 m oraz szerokość użytkową 2,5 m. Konstrukcja będzie wykonana z laminatu polimerowego (GRFP) oraz rdzenia piankowego z politereftalanu etylenu (PET). Proponowane rozwiązanie jest zgodne ze współczesnymi tendencjami w inżynierii mostowej dotyczącymi coraz szerszego stosowania materiałów innych niż tradycyjne. Standardowy proces projektowania w przypadku wchodzących na rynek materiałów i związanych z ich stosowaniem technologii wytwarzania powinien być wsparty poprzez prowadzenie badań walidacyjnych. W pracy opisano próby zginania belek przekładkowych oraz wyniki analiz numerycznych realizowanych w celu walidacji modelu obliczeniowego kładki.
Authors (3)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- Współczesne technologie budowy mostów : X Jubileuszowe Seminarium Naukowo - Techniczne :"Wrocławskie Dni Mostowe" strony 431 - 438
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2014
- Bibliographic description:
- Chróścielewski J., Pyrzowski Ł., Witkowski W.: BADANIA WALIDACYJNE BELEK PRZEKŁADKOWYCH W PROCESIE PROJEKTOWANIA KŁADKI KOMPOZYTOWEJ// Współczesne technologie budowy mostów : X Jubileuszowe Seminarium Naukowo - Techniczne :"Wrocławskie Dni Mostowe"/ Wrocław: Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, 2014, s.431-438
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 106 times
Recommended for you
Symulacje numeryczne testów zderzeniowych barier ochronnych
- K. Wilde,
- D. Bruski,
- S. Burzyński
- + 3 authors