Badania zależności między średnimi obciążeniami eksploatacyjnymi silników napędu głównego a nominalną mocą holowania statków towarowych
Abstract
W referacie zaprezentowano wyniki badań eksploatacyjnych obciążeń silników napędu głównego na 17. statkach towarowych. Jako dane wejściowe wykorzystano zapisy z dzienników maszynowych, na podstawie których wyznaczono parametry eksploatacyjnego rozkładu obciążeń silników głównych w stanie eksploatacji "pływanie swobodne". Uzyskane wyniki umożliwiły wyznaczenie liniowej zależności między średnim obciążeniem silników głównych a mocą holowania kadłubów badanych statków. Moc holowania wyznaczano analitycznie, przy wykorzystaniu metod Holtropa, Kellera i zmodyfikowanej metody Admiralicji, oraz na podstawie dostępnych wyników badań modelowych. Uzyskane zależności pozwalają na szybkie prognozowanie parametrów rozkładów eksploatacyjnych obciążeń silników głównych na statkach towarowych badanych typów. Zaproponowane modele jako dane wejściowe wykorzystują podstawowe dane konstrukcyjne statku, co umożliwia wykorzystanie ich już na wstępnych etapach projektowania siłowni okrętowych, podczas wyznaczania nominalnej mocy i dokonywania doboru silnika napędu głównego.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Combustion Engines
no. R. 46,
pages 368 - 376,
ISSN: 2300-9896 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2007
- Bibliographic description:
- Ziółkowski M., Balcerski A.: Badania zależności między średnimi obciążeniami eksploatacyjnymi silników napędu głównego a nominalną mocą holowania statków towarowych// Combustion Engines / Silniki Spalinowe. -Vol. R. 46., nr. nr SC1, Design, Operation & Powertrain (2007), s.368-376
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 97 times