Abstract
W artykule przedstawiono zagadnienie detekcji uszkodzeń układu mechanicznego transmisji momentu w układzie bezczujnikowego napędu elektrycznego. Do detekcji uszkodzeń zastosowano analizę moment obciążenia który estymowany jest w czasie rzeczywistym. Przedstawiono strukturę układu napędowego, zależności obserwatora momentu oraz przykładowe wyniki badań w laboratoryjnym układzie napędowym. Uszkodzenia wprowadzano w sposób sztuczny dodając ciężarki powodujące niewyważenie wirnika. Wyniki estymacji momentu porównano z pomiarami drgań z użyciem akcelerometrów. Uzyskano zadowalające wyniki pozwalające na przygotowanie układu diagnostycznego zintegrowanego z procedurą sterowania falownika.
Authors (2)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- Copyright (2015 Druk-Art SC)
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Napędy i Sterowanie
pages 84 - 88,
ISSN: 1507-7764 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2015
- Bibliographic description:
- Strankowski P., Guziński J.: Bezczujnikowa diagnostyka uszkodzeń mechanicznych w przekształtnikowym napędzie elektrycznym// Napędy i Sterowanie. -., nr. 5 (2015), s.84-88
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 120 times