Bezpieczeństwo statków towarowych w stanach uszkodzonego poszycia w odniesieniu do warunków eksploatacyjnych. Wady probabilistycznego modelu opisu bezpieczeństwa
Abstract
Artykuł ten jest poświęcony bezpieczeństwu statków w stanie uszkodzonym. Została w nim przedstawionaanaliza wybranego modelu stanu awaryjnego, polegająca na uszkodzeniu poszycia i wtargnięciu wody dokadłuba statku. W artykule znalazła się krytyka istniejącej metody zawartej w przepisach konwencji SOLAS2009 oceny bezpieczeństwa statków, oraz wnioski z możliwego do zastosowania alternatywnego modelu, któryodpowiada wynikom z tej metody. Konstruowana alternatywa dla metody zawartej w SOLAS 2009 jest przeznaczona do optymalizacjibezpieczeństwa już na etapie projektowym. Jednocześnie w projektowanej metodzie położony został nacisk nałatwość w użyciu dla oficerów na statkach, a nie tylko dla projektantów.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Logistyka
pages 1 - 9,
ISSN: 1231-5478 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2015
- Bibliographic description:
- Piotr S.: Bezpieczeństwo statków towarowych w stanach uszkodzonego poszycia w odniesieniu do warunków eksploatacyjnych. Wady probabilistycznego modelu opisu bezpieczeństwa// Logistyka. -., nr. 9 (2015), s.1-9
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 137 times