Changing the Ship Propulsion System Performances Induced by Variation in Reaction Degree of Turbocharger Turbine
Abstract
Artykuł przedstawia szczegółowy model matematyczny układu napędu statku obejmującego: wolnoobrotowy silnik spalinowy okrętowy, śruba okrętowa oraz regulator prędkości kątowej. Model ten, następnie jest wykorzystany do badania symulacyjnego zachowania układu zarówno w stanach ustalonych jak i nieustalonych. Model jest zweryfikowany z wynikami eksperymentalnymi. Przedstawienie oryginalnej metody oceny wrażliwości układu względem zmiany reakcyjności turbiny turbodoładowarki jest kolejnym punktem referatu. Metoda ta jest zastosowana do określenia zmiany charakterystyk dynamicznych i statycznych układu przy dopuszczalnych zmian dla reakcyjności turbiny. Badanie wpływu tego ostatniego parametru na zachowanie się układu w czasie jest głównym celem artykułu.
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Journal of Polish CIMEEAC
no. 6,
pages 55 - 70,
ISSN: 1231-3998 - Language:
- English
- Publication year:
- 2011
- Bibliographic description:
- Ghaemi M.: Changing the Ship Propulsion System Performances Induced by Variation in Reaction Degree of Turbocharger Turbine// Journal of Polish CIMAC. -Vol. 6., nr. No.1 (2011), s.55-70
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 100 times