Abstract
Pokazano różnice pomiędzy mnożnikami s dla promów pasażerskich, obliczonych wg konwencji SOLAS oraz metody statycznej równoważności (SEM). Obliczenia wykonane dla promu ''Polonia'' i statku prostopadłościennego wskazują na cztery wnioski. 1) W wypadku małej stateczności, mnożniki s wg SOLAS są zdecydowanie mniejsze od s wg SEM, 2) im mniejsza stateczność, tym większe różnice między nimi, 3) konwencja SOLAS niedoszacowuje rzeczywiste bezpieczeństwo statku, 4) stopień niedoszacowania wzrasta z wielkością statku.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- 11th International Ship Stability Workshop, 2010 : proceedings, Wageningen, Netherlands June 21st-23rd 2010 strony 148 - 152
- Language:
- English
- Publication year:
- 2010
- Bibliographic description:
- Pawłowski M.: Comparison of s-factor according to SOLAS and SEM for ro-pax vessels// 11th International Ship Stability Workshop, 2010 : proceedings, Wageningen, Netherlands June 21st-23rd 2010/ ed. F. van Walree. : , 2010, s.148-152
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 110 times
Recommended for you
Floodable length curves based on probability of survival.
- M. Pawłowski,
- D. Vassalos,
- D. Cabaj
- + 2 authors
2004