Abstract
Podstawę zrównoważonej polityki transportowej miast stanowi efektywne zaspakajanie zapotrzebowania na przemieszczanie w ramach transportu publicznego. Celowym jest poszukiwanie sposobów oddziaływania na wybory transportowe mieszkańców i zachęcania ich do korzystania z transportu zbiorowego zamiast samochodu osobowego. W artykule przedstawiono idę darmowego transportu miejskiego, jako narzędzie kształtowania, postulowanej przez Komisję Europejską, nowej kultury mobilności w mieście. W artykule odwołano się do polskich studiów przypadków eksperymentalnych implementacji zwolnień użytkowników końcowych z opłat za przejazdy komunikacją miejską. Przytoczone przykłady polskich miast świadczą o zasadności podjęcia badań, których wyniki mogłyby zostać wykorzystane w procesie podejmowania decyzji o zniesieniu opłat za przejazdy komunikacją zbiorową.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Logistyka
pages 8071 - 8075,
ISSN: 1231-5478 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2014
- Bibliographic description:
- Okraszewska R., Sierpiński G.: Darmowy transport publiczny w Polsce – uwarunkowania, bariery, doświadczenia// Logistyka. -., nr. 6 (2014), s.8071-8075
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 143 times