Directivity of tire/road noise emission for selected tires and pavements - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Directivity of tire/road noise emission for selected tires and pavements

Abstract

Praca pośwoęcona jest kierunkowości emisji hałasu opon i nawierzchni drogowych. Opony są dominującym źródłem haasu w pojaździe poruszającym się w typowych warunkach ruchu drogowego. Hałas ten nie jest bezkierunkowy jak to przyjmuje się w modelach obliczeniowych hałasu. Takie założenia wynikają z ograniczonej dostępności danych dotyczących kierunkowości i mogą prowadzić do niedokładności przy prognozowaniu hałasu drogowego. Praca zawiera wyniki pomiarów kierunkowości hałasu różnych opon toczonych po różnych nawierzchniach. Wśród nich były zarówno typowe nawierzchnie drogowe jak również ciche nawierzchnie oraz eksperymentalne nawierzchnie poroelastyczne. W pracy zaprezentowano również wpływ prędkości toczenia oraz rodzaju opony i nawierzchni na kierunkowość emisji hałasu.

Citations

  • 2

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 6

    Scopus

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
Published in:
NOISE CONTROL ENGINEERING JOURNAL no. 57, pages 129 - 138,
ISSN: 0736-2501
Language:
English
Publication year:
2009
Bibliographic description:
Mioduszewski P., Ejsmont J.: Directivity of tire/road noise emission for selected tires and pavements// NOISE CONTROL ENGINEERING JOURNAL. -Vol. 57, nr. iss. 2 (2009), s.129-138
DOI:
Digital Object Identifier (open in new tab) 10.3397/1.3102007
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 138 times

Recommended for you

Meta Tags