Abstract
Praca pośwoęcona jest kierunkowości emisji hałasu opon i nawierzchni drogowych. Opony są dominującym źródłem haasu w pojaździe poruszającym się w typowych warunkach ruchu drogowego. Hałas ten nie jest bezkierunkowy jak to przyjmuje się w modelach obliczeniowych hałasu. Takie założenia wynikają z ograniczonej dostępności danych dotyczących kierunkowości i mogą prowadzić do niedokładności przy prognozowaniu hałasu drogowego. Praca zawiera wyniki pomiarów kierunkowości hałasu różnych opon toczonych po różnych nawierzchniach. Wśród nich były zarówno typowe nawierzchnie drogowe jak również ciche nawierzchnie oraz eksperymentalne nawierzchnie poroelastyczne. W pracy zaprezentowano również wpływ prędkości toczenia oraz rodzaju opony i nawierzchni na kierunkowość emisji hałasu.
Citations
-
2
CrossRef
-
0
Web of Science
-
6
Scopus
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
- Published in:
-
NOISE CONTROL ENGINEERING JOURNAL
no. 57,
pages 129 - 138,
ISSN: 0736-2501 - Language:
- English
- Publication year:
- 2009
- Bibliographic description:
- Mioduszewski P., Ejsmont J.: Directivity of tire/road noise emission for selected tires and pavements// NOISE CONTROL ENGINEERING JOURNAL. -Vol. 57, nr. iss. 2 (2009), s.129-138
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.3397/1.3102007
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 138 times