ECOLOGY OR ECONOMICS? THE ASPECT DETERMINING THE USE OF DISPLACEMENT PILES FOR THE FOUNDATIONS OF BRIDGE STRUCTURES
Abstract
W ostatnich latach rzadko wykonuje się pale wiercone o bardzo dużych średnicach ze względu na: wymagany sprzęt, transport wydobytego urobku gruntowego, duże ilości stali zbrojeniowej. Konstrukcje inżynierskie na autostradzie A-1, na drodze ekspresowej S-7 i Obwodnicy Południowej Gdańska posadowiono na palach prefabrykowanych. Fundamenty największych mostów na autostradzie A-1 zbudowano na palach Vibro i Franki. W artykule zwrócono uwagę na pale w pełni przemieszczeniowe, charakteryzujące się dużą nośnością uzyskiwaną w krótkim czasie od wykonania i prostą technologią, które są stosowane w fundamentach obiektów drogowych. Spośród wszystkich, obecnie wykonywanych rodzajów pali, tę technologię można nazwać ekologiczną i ekonomiczną. Te aspekty mogą zmienić zakres zastosowania pali przemieszczeniowych w najbliższej przyszłości.
Authors (2)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- Copyright (Author(s))
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2020
- Bibliographic description:
- Więcławski P., Gwizdała K.: ECOLOGY OR ECONOMICS? THE ASPECT DETERMINING THE USE OF DISPLACEMENT PILES FOR THE FOUNDATIONS OF BRIDGE STRUCTURES// / : , 2020, s.231-241
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 138 times