Abstract
Artykuł przedstawia określenie współczynników równoważności osi dla nawierzchni sztywnych na podstawie kryteriów zmęczeniowych stosowanych w mechanistyczno-empirycznej metodzie projektowania nawierzchni drogowych. Przedstawiono kryteria zmęczeniowe z wybranych metod projektowania i analizy nawierzchni sztywnych. Kryteria te zostały użyte do wyprowadzenia wzorów do obliczania współczynników równoważności obciążenia osi. Stwierdzono, że wyprowadzone wzory dla nawierzchni sztywnych są dużo bardziej złożone niż dobrze znany "wzór czwartej potęgi". Współczynniki równoważności okazały się zależne od grubości płyty betonowej i od wytrzymałości betonu na rozciąganie przy zginaniu i innych parametrów nawierzchni. Wystąpiły znaczne różnice we współczynnikach wyprowadzonych z różnych metod. Przeprowadzona analiza wykazała, że analiza ruchu i stosowane kryteria zmęczeniowe powinny być wzajemnie współzależne.
Citations
-
4
CrossRef
-
0
Web of Science
-
7
Scopus
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.3846/bjrbe.2011.28
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Baltic Journal of Road and Bridge Engineering
no. 6,
pages 219 - 224,
ISSN: 1822-427X - Language:
- English
- Publication year:
- 2011
- Bibliographic description:
- Judycki J.: Equivalent axle load factors for design of rigid pavements derived from fatigue criteria// Baltic Journal of Road and Bridge Engineering. -Vol. 6., nr. no. 4 (2011), s.219-224
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.3846/bjrbe.2011.28
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 91 times