Abstract
Niniejsza publikacja została poświęcona ocenie parametrów ruchowych koncepcyjnego pojazdu kolei podwieszanej, którą dokonano w oparciu o jego charakterystykę trakcyjną oraz możliwości dynamiczne. W pierwszej kolejności skrótowo opisano konstrukcję proponowanego pojazdu wraz z wyszczególnieniem najważniejszych założeń projektowych. Następnie skupiono się na metodyce oraz samym wykreśleniu charakterystyki trakcyjnej pojazdu, jak również przebiegu jego przyspieszenia w funkcji prędkości. Na koniec poddano ocenie układ hamulcowy poprzez wyznaczenie średniego opóźnienia hamowania w zależności od jego rodzaju. Artykuł ten powstał na podstawie pracy dyplomowej pt. „Koncepcja wagonu silnikowego kolei podwieszanej”, na wydziale Mechanicznym Politechniki Gdańskiej.
Citations
-
2
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Authors (3)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.53502/RAIL-143045
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach
- Published in:
-
Pojazdy Szynowe
pages 20 - 29,
ISSN: 0138-0370 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2021
- Bibliographic description:
- Kuczyk M., Jędrzejewski P., Załuski P.: Evaluation of suspended rail vehicle movement parameters// Pojazdy Szynowe -,iss. 3 (2021), s.20-29
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.53502/rail-143045
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 115 times