Ewaluacja interwencji w obszarze transportu miejskiego i aglomeracyjnego - stan obecny vs pożądany oraz próba standaryzacji metodyki badań
Abstract
Interwencjonizm publiczny polega na realizacji polityki ekonomicznej i społecznej poprzez aktywne oddziaływania państwa za pomocą instrumentów na sferę produkcji, podziału, wymiany i konsumpcji. Interwencjonizm wynika z faktu niedoskonałej regulacji działalności na rynkach usług transportowych. W transporcie, podobnie jak w innych dziedzinach gospodarowania, nie jest możliwe osiągnięcie efektywności ekonomicznej, jeżeli ceny za świadczone usługi nie odzwierciedlają faktycznie ponoszonych kosztów wewnętrznych i zewnętrznych ich wytworzenia. Interwencjonizm publiczny w transporcie jest zdeterminowany realizacją celów polityki transportowej, a w transporcie pasażerskim także dążeniem do jego integracji.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- W : Ewaluacja wpływy programów transportowych - teoria i praktyka strony 42 - 56
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2017
- Bibliographic description:
- Grzelec K., Wyszomirski O.: Ewaluacja interwencji w obszarze transportu miejskiego i aglomeracyjnego - stan obecny vs pożądany oraz próba standaryzacji metodyki badań// Ewaluacja wpływy programów transportowych - teoria i praktyka/ Warszawa: Centrum Unijnych Programów Transportowych, 2017, s.42-56
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 115 times