Ewolucyjne planowanie bezpiecznych trajektorii statków oparte na zmodyfikowanym diagramie Cockcrofta. - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Ewolucyjne planowanie bezpiecznych trajektorii statków oparte na zmodyfikowanym diagramie Cockcrofta.

Abstract

Artykuł przedstawia kontynuację badań autora nad planowaniem bezpiecznych trajektorii statków za pomocą algorytmów ewolucyjnych. Prezentowana metoda poszukuje optymalnego zbioru bezpiecznych trajektorii wszystkich statków biorących udział w spotkaniu. Bieżąca wersja metody zakłada ograniczoną widoczność i obowiązywanie Prawidła 19 Międzynarodowych Przepisów o Zapobieganiu Zderzeniom na Morzu (MPZZM) zamiast Prawideł 11 – 18. Artykuł skupia się na zapewnieniu zgodności wyników z Prawidłem 19, oraz z jego interpretacją [2]. Zawiera on opis sposobów wykrywania i usuwania naruszeń Prawidła 19 oraz wyniki komputerowych symulacji przeprowadzonych dla wód otwartych oraz ograniczonych. Wyniki potwierdzają skuteczność metody i możliwość zastosowania jej w pokładowym systemie wspomagania decyzji nawigatora. Słowa kluczowe: ograniczona widoczność, algorytmy ewolucyjne, manewry antykolizyjne, diagram Cockcrofta.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Logistyka pages 2509 - 2516,
ISSN: 1231-5478
Language:
Polish
Publication year:
2014
Bibliographic description:
Szłapczyński R.: Ewolucyjne planowanie bezpiecznych trajektorii statków oparte na zmodyfikowanym diagramie Cockcrofta.// Logistyka. -., nr. 4 (2014), s.2509-2516
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 225 times

Recommended for you

Meta Tags