Abstract
Referat prezentuje autorski silnik dynamiki brył sztywnych działający w czasie rzeczywistym i przeznaczony do symulacji fizycznych na potrzeby gier komputerowych. Ze względu na przeznaczenie silnika przyjęto, że wiarygodność efektów symulacji będzie ważniejsza niż dokładne odwzorowanie zjawisk fizycznych. Pozwoliło to na zastosowanie uproszczonego modelu fizycznego i uzyskanie dzięki temu efektywnego silnika, radzącego sobie w czasie rzeczywistym z symulacją zachowań fizycznych dużej liczby obiektów równocześnie. W silniku wykorzystano innowacyjny sposób obliczania właściwości fizycznych oraz wykrywania kolizji między obiektami oparty o wypełnienie obiektów tzw. kisielkami. W referacie przedstawiono również wyniki użycia stworzonego silnika: aplikację demonstracyjną stanowiącą w istocie demo gry oraz symulator operacji chirurgicznej bazujący na urządzeniu MicroScribe.
Authors (3)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- Wytwarzanie Gier Komputerowych : Materiały konferencyjne Krajowej Konferencji Wytwarzania Gier Komputerowych, Gdańsk, 31 sierpinia - 2 września 2012. - T. 2 strony 11 - 20
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2012
- Bibliographic description:
- Badowski K., Redlarski J., Lebiedź J.: Fizyka bryły sztywnej dla trójwymiarowej gry komputerowej - propozycja silnika// Wytwarzanie Gier Komputerowych : Materiały konferencyjne Krajowej Konferencji Wytwarzania Gier Komputerowych, Gdańsk, 31 sierpinia - 2 września 2012. - T. 2/ ed. red. T. Boiński, J. Lebiedź, M. Wójcik. : , 2012, s.11-20
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 228 times