Fizyka bryły sztywnej dla trójwymiarowej gry komputerowej - propozycja silnika - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Fizyka bryły sztywnej dla trójwymiarowej gry komputerowej - propozycja silnika

Abstract

Referat prezentuje autorski silnik dynamiki brył sztywnych działający w czasie rzeczywistym i przeznaczony do symulacji fizycznych na potrzeby gier komputerowych. Ze względu na przeznaczenie silnika przyjęto, że wiarygodność efektów symulacji będzie ważniejsza niż dokładne odwzorowanie zjawisk fizycznych. Pozwoliło to na zastosowanie uproszczonego modelu fizycznego i uzyskanie dzięki temu efektywnego silnika, radzącego sobie w czasie rzeczywistym z symulacją zachowań fizycznych dużej liczby obiektów równocześnie. W silniku wykorzystano innowacyjny sposób obliczania właściwości fizycznych oraz wykrywania kolizji między obiektami oparty o wypełnienie obiektów tzw. kisielkami. W referacie przedstawiono również wyniki użycia stworzonego silnika: aplikację demonstracyjną stanowiącą w istocie demo gry oraz symulator operacji chirurgicznej bazujący na urządzeniu MicroScribe.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Conference activity
Type:
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Title of issue:
Wytwarzanie Gier Komputerowych : Materiały konferencyjne Krajowej Konferencji Wytwarzania Gier Komputerowych, Gdańsk, 31 sierpinia - 2 września 2012. - T. 2 strony 11 - 20
Language:
Polish
Publication year:
2012
Bibliographic description:
Badowski K., Redlarski J., Lebiedź J.: Fizyka bryły sztywnej dla trójwymiarowej gry komputerowej - propozycja silnika// Wytwarzanie Gier Komputerowych : Materiały konferencyjne Krajowej Konferencji Wytwarzania Gier Komputerowych, Gdańsk, 31 sierpinia - 2 września 2012. - T. 2/ ed. red. T. Boiński, J. Lebiedź, M. Wójcik. : , 2012, s.11-20
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 228 times

Recommended for you

Meta Tags