Abstract
Jednym z kluczowych obszarów projektowania aplikacji interaktywnychjest tworzenie scenariuszy. Muszą one być opisane w sposóbformalny dla zapewnienia możliwości ich wykonania przez system komputerowy. Zapewniają to uznane języki opisu procesów biznesowych, takie jak BPEL, BPML. Z drugiej jednak strony te same scenariusze powinny być przedstawione w sposób czytelny i zrozumiały dla przeciętnego użytkownika, tak aby mógł on zweryfkowa ich poprawność i kompletność. Taki grafczny sposób przedstawienia mogą zapewnić diagramy scenariuszy narysowane w grafcznym języku modelowania IML. Na podobieństwo komiksu diagram scenariuszy jest dzielony na szereg scen, z których każda prezentuje bardzo prostą interakcję między dwoma (maksymalnie trzema) aktorami scenariusza. Dla zapewnienia odpowiedniego realizmu scen aktorów przedstawia się w formietzw. awatarów, czyli trójwymiarowych obiektów grafcznych, które mająmożliwość prezentowania działań aktorów. Biblioteka awatarów ułatwia zastosowanie diagramów scenariuszy do projektowania aplikacji interaktywnych.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- Inteligentne przestrzenie usług informacyjnych. Praca zbiorowa Katedry Architektury Systemów Komputerowych KASKBOOK,(Scenariusze zachowań aplikacji interaktywnych) strony 127 - 138
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2009
- Bibliographic description:
- Kuchta J.: Graficzna metoda prezentacji scenariuszy dla aplikacji interaktywnych// Inteligentne przestrzenie usług informacyjnych. Praca zbiorowa Katedry Architektury Systemów Komputerowych KASKBOOK,(Scenariusze zachowań aplikacji interaktywnych)/ ed. ed. Henryk Krawczyk, Katedra Architektury Systemów Komputerowych, Wydział ETI Politechnika Gdańskiej. Gdańsk: , 2009, s.127-138
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 111 times