Abstract
Informacje rynkowe są wykorzystywane w organizacji do podejmowania wielu kluczowych decyzji, w tym kształtowania jej oferty rynkowej. W związku z tym ważna jest jakość tych informacji. W pracy przedstawiono koncepcję procesu gromadzenia informacji rynkowych przez przedsiębiorstwo, w którym uwzględniono ukierunkowanie tego procesu na zbieranie informacji o wysokiej jakości. Proces ten oparto na podstawowych elementach cyklu działania zorganizowanego, to znaczy planowania, organizowania, realizacji i kontroli. W zakresie planowania ujęto takie działania jak ustalenie użytkowników informacji rynkowych i ich potrzeb, określenie źródeł i metod gromadzenia informacji. Organizowanie polega głównie na podziale zadań, uprawnień i odpowiedzialności w procesie gromadzenia informacji oraz zapewnieniu niezbędnych zasobów, zaś realizacja – na samym zebraniu informacji, w tym przede wszystkim za pomocą badań marketingowych. W ramach kontroli ujęto ocenę jakości informacji rynkowych, porównanie tej jakości z planowanym jej poziomem i podjęcie działań korygujących.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
MARKETING I RYNEK
pages 537 - 545,
ISSN: 1231-7853 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2014
- Bibliographic description:
- Dąbrowski D.: Gromadzenie informacji rynkowych w przedsiębiorstwie uwzględniające ich jakość// MARKETING I RYNEK. -., nr. 11 (2014), s.537-545
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 139 times