Abstract
W obecnych czasach szybki rozwój infrastruktury i nowoczesnych technologii niejednokrotnie narzuca projektantom oraz wykonawcom takie rozwiązania, aby prowadzone roboty budowalne, były jak najmniej uciążliwe dla uczestników ruchu i jak najmniej ingerowały w system komunikacyjny. Dotyczy to zarówno budowy nowych obiektów, jaki i remontu obiektów już istniejących. W niniejszej pracy przedstawiono nowatorską koncepcję remontu wiaduktu w ciągu Drogi Krajowej nr 12 nad torami PKP w miejscowości Podbór. Problemem, który występował podczas eksploatacji obiektu i prowadził do potrzeby pilnej oraz jak najmniej inwazyjnej jego naprawy było nadmierne osiadanie nasypu za przyczółkiem. Pierwszy raz w Polsce wykonano wzmocnienie gruntu za przyczółkiem wiaduktu przy użyciu iniekcji geopolimerowych, które w znaczący sposób skróciło czas ograniczenia w ruchu kołowym, a tym samym i czas samego remontu.
Citations
-
1
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Authors (4)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach
- Published in:
-
Builder
no. 278,
pages 24 - 28,
ISSN: 1896-0642 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2020
- Bibliographic description:
- Banaś A., Bałachowski L., Kuryłowicz A., Poteraj-Oleksiak A.: Innowacyjna metoda wzmocnienia gruntu za przyczółkiem przy użyciu iniekcji geopolimerowych// Builder -Vol. 278,iss. 9 (2020), s.24-28
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.5604/01.3001.0014.3581
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 145 times
Recommended for you
INNOWACYJNA METODA WZMOCNIENIA PRZYCZÓŁKA WIADUKTU PRZY UŻYCIU INIEKCJI GEOPOLIMEROWYCH
- A. Banaś,
- L. Bałachowski,
- A. Kuryłowicz
- + 3 authors
Mury oporowe z gruntu zbrojonego z przekładkami z keramzytu
- G. Horodecki,
- A. Biłanicz,
- K. Smentoch