Abstract
Kaizen to nie tylko sposób kreatywnego myślenia o zarządzaniu i przedsiębiorstwie, ale również sposób działania każdego członka organizacji ukierunkowany na proces ciągłego doskonalenia. Współcześnie Kaizen stanowi jedno z najważniejszych pojęć w japońskim modelu zarządzania. Tworzy atmosferę, w której przedsiębiorstwa mogą z łatwością rozwiązywać swoje wewnętrzne problemy w oparciu o wzajemną współpracę. Pozytywne jest to, że przebieg myślenia w kaizen zorientowany jest na proces oraz sposób zarządzania, a nie na ocenę ludzi przez pryzmat wyników, jakie osiągają. Współcześnie wyzwaniem dla zachodnich przedsiębiorstw staję się umiejętność połączenia dobrze usadowionej i mocno zaznaczonej innowacyjności z dobrymi praktykami organizacyjnymi wypracowanymi przez kulturę wschodu. Takie podejście w zarządzaniu organizacją może znacznie ustawić budowanie przewagi konkurencyjnej w turbulentnym środowisku, w którym współcześnie funkcjonują przedsiębiorstwa.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Title of issue:
- IX Ogólnopolska Konferencja Naukowa : ''Metody, techniki i narzędzia zarządzania'', Lublin, 12-13 maja 2011 strony 238 - 244
- Publication year:
- 2011
- Bibliographic description:
- Richter I., Chmielarz A.: Kaizen-zarządzanie wiedzą w teorii i praktyce// IX Ogólnopolska Konferencja Naukowa : ''Metody, techniki i narzędzia zarządzania'', Lublin, 12-13 maja 2011/ ed. Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Lublin: , 2011, s.238-244
- Verified by:
- No verification
seen 160 times