Abstract
Nowoczesne pojazdy sieciowe, a w szczególności elektryczne zespoły trakcyjne (EZT), charakteryzują się wzrostem pobieranej mocy z sieci trakcyjnej oraz wysoką złożonością energoelektronicznego napędu. Duża liczba urządzeń falownikowego układu napędowego, zaawansowane metody sterowania napędem i całym pojazdem oraz wysokie wymagania jakości regulacji i niezawodności pracy wymuszają szczegółową analizę pracy EZT. Dodatkowo parametry elektryczne zasilania trakcyjnego oraz napędu są wzajemnie powiązane i konieczne do analizy w szerokim spektrum częstotliwościowym.Kompleksowa analiza układu napędowego nowoczesnego EZT wymaga opracowania modeli odwzorowujących poszczególne komponenty napędu oraz zdefiniowania ich wzajemnych powiązań. Analizę zaprezentowano na przykładzie modelu układu napędowego elektrycznego zespołu trakcyjnego ED-74.
Authors (5)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- SEMTRAK 2010 : XIV Ogólnopolska Konferencja Naukowa Trakcji Elektrycznej i VI Szkoła Kompatybilności Elektromagnetycznej w Transporcie : materiały konferencyjne, Zakopane, październik 2010 strony 263 - 270
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2010
- Bibliographic description:
- Jarzębowicz L., Judek S., Karwowski K., Lipiński L., Miszewski M.: Kompleksowa analiza symulacyjna układu napędowego zespołu trakcyjnego// SEMTRAK 2010 : XIV Ogólnopolska Konferencja Naukowa Trakcji Elektrycznej i VI Szkoła Kompatybilności Elektromagnetycznej w Transporcie : materiały konferencyjne, Zakopane, październik 2010/ ed. Politechnika Krakowska. Kraków: PiT Kraków, 2010, s.263-270
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 146 times
Recommended for you
Modelowanie i symulacja napędów elektrycznych kolejowych pojazdów trakcyjnych z silnikami indukcyjnymi
- S. Judek,
- K. Karwowski,
- L. Lipiński
- + 1 authors