Abstract
Zaprojektowano kompozytową kładkę pieszo-rowerową, o ustroju nośnym skrzynkowym otwarto-zamkniętym, utworzonym przez sklejenie dwóch powłok kompozy-towych winyloestrowo-szklanych. Wzmocnienie stanowią tkaniny zrównoważone zszywane o gęstości powierzchniowej 800 g/m2 i orientacji włókien [0/90] i [45/–45] w stosunku do osi kładki. Kładka jest swobodnie podparta, o rozpiętości 12,00 m i szerokości użytkowej 2,50 m. Sprawdzono trzy warunki projektowe: nośności, użytkowalności i komfortu użytko-wania. Konstrukcję nośną usztywniono poprzecznie. Elementy konstrukcji nośnej są wytwo-rzone w technologii infuzji. Modelowanie numeryczne z zastosowaniem metody elementów skończonych, symulację procesów statycznych i dynamicznych przeprowadzono z użyciem kodu MSC.Marc. W modelowaniu uwzględniono laminaty o specyfikowanej geometrii i sekwencji warstw, spoiny klejowe oraz połączenia kompozytowo-gumowo-stalowe zasto-sowane w strefach podporowych i w balustradach. Schematy obciążeń określono zgodnie z normami PN/85/S-10030, PN82/S-10052.
Authors (4)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- W : Wybrane zagadnienia konstrukcji i materiałów budowlanych oraz geotechniki strony 85 - 92
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2015
- Bibliographic description:
- Klasztorny M., Nycz D., Chróścielewski J., Romanowski R.: Kompozytowa skrzynkowa kładka pieszo-rowerowa: projektowanie, modelowanie i badania numeryczne// W : Wybrane zagadnienia konstrukcji i materiałów budowlanych oraz geotechniki/ ed. dr inż. Magdalena Dobiszewska Bydgoszcz: Wydawnictwa Uczelniane Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego, 2015, s.85-92
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 148 times
Recommended for you
Modelowanie osiągów niskoemisyjnych ogniw paliwowych za pomocą modeli matematycznych typu CFM.
- M. D. Lemański,
- J. Badur,
- P. Ziółkowski
- + 1 authors