Krajobraz wiejski i turystyka. Poszukiwanie równowagi pomiędzy widzeniem i wizerunkiem wsi - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Krajobraz wiejski i turystyka. Poszukiwanie równowagi pomiędzy widzeniem i wizerunkiem wsi

Abstract

Najważniejszym składnikiem marki wsi jest krajobraz. Wizerunek wsi kreowany w turystyce i dostępny widok różnią się jednak coraz bardziej: przekaz reklamowy identyfikuje wieś z przyrodą oraz ciszą i spokojem; wieś realna stanowi, najczęściej dysharmonijną, mozaikę wiejsko-miejskiego zagospodarowania. Konfrontacja dostarczonego przez turystykę komunikatu z oglądanym krajobrazem podważa wiarygodność marki wsi, co stanowi zagrożenie dla gospodarki wiejskiej opartej na turystyce. Warunkiem jej przyszłego rozwoju jest zachowanie koniecznej równowagi pomiędzy wizerunkiem i „widzeniem” wsi. W tym celu należałoby dążyć do włączenia działań związanych z budowaniem marki miejsca w ochronę krajobrazu. Oba procesy powinny mieć społeczny charakter. Społeczne wytwarzanie komunikatu o krajobrazie wsi jako część partycypacyjnego planowania jest niezbędne dla zachowania specyfiki wiejskiego pejzażu, która decyduje o jego turystycznej atrakcyjności.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Monographic publication
Type:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Title of issue:
Komunikowanie i doradztwo w turystyce wiejskiej strony 82 - 90
Language:
Polish
Publication year:
2013
Bibliographic description:
Górka A.: Krajobraz wiejski i turystyka. Poszukiwanie równowagi pomiędzy widzeniem i wizerunkiem wsi// Komunikowanie i doradztwo w turystyce wiejskiej/ ed. Krystyna Krzyżanowska Warszawa: Wydawnictwo SGGW, 2013, s.82-90
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 145 times

Recommended for you

Meta Tags