Metoda oceny ryzyka na podstawowej sieci ulic na przykładzie Warszawy - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Metoda oceny ryzyka na podstawowej sieci ulic na przykładzie Warszawy

Abstract

W artykule przedstawiono wykorzystanie oceny ryzyka do zarządzania bezpieczeństwem infrastruktury drogowej. W pierwszej części przedstawiono uwarunkowania prawne oraz doświadczenia zagraniczne, które były przesłankami do opracowania metody oceny ryzyka na elementach liniowych i punktowych podstawowej sieci dróg miejskich w Warszawie. W drugiej części przedstawiono przyjęte założenia, opis obiektów analizy, okres analizy, specyfikację głównych problemów oraz wybrane miary ryzyka społecznego i indywidualnego. W trzeciej części opisano sposób przygotowania danych o sieci drogowej (podział na odcinki jednorodne, wybór skrzyżowań, przejścia dla pieszych) oraz natężeniu i bezpieczeństwie ruchu drogowego, które są niezbędne do wykonywania niniejszej metody oceny ryzyka. Dwie kolejne części obejmują procedurę przeprowadzenia klasyfikacji ulic i skrzyżowań ze względu na ryzyko społeczne i indywidualne. Ostatnia część artykułu zawiera opis procedury, której celem jest identyfikacja i ranking najbardziej niebezpiecznych odcinków, skrzyżowań i przejść dla pieszych na sieci ulic w Warszawie.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 16 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Transport Miejski i Regionalny pages 22 - 30,
ISSN: 1732-5153
Language:
Polish
Publication year:
2015
Bibliographic description:
Jamroz K., Kustra W., Gobis A., Gajewski D.: Metoda oceny ryzyka na podstawowej sieci ulic na przykładzie Warszawy// Transport Miejski i Regionalny. -., nr. 4 (2015), s.22-30
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 152 times

Recommended for you

Meta Tags