Abstract
Przedmiotem badań rozprawy jest opracowanie nowych i rozwinięcie istniejących metod przetwarzania obrazu z kamer wizyjnych systemów monitoringu mających na celu wykrywanie wybranych zdarzeń w ruchu ulicznym. Oznacza to konieczność opracowania, zbadania, implementacji i dostosowania do pracy w określonych warunkach wszystkich niezbędnych do tego celu algorytmów. Obejmują one detekcję i śledzenie obiektów w polu widzenia kamer, reidentyfikację tego samego obiektu w obrazie z różnych kamer oraz klasyfikację typu obiektu (w tym określenie typu pojazdu). W celu osiągnięcia satysfakcjonujących rezultatów, w procesie tym niezbędne jest zastosowanie algorytmów uczących się. Wdrożone rozwiązania przetestowano na przykładzie wykrywania zdarzeń na parkingu oraz na ruchliwym skrzyżowaniu, przy wykorzystaniu rzeczywistych instalacji monitoringu. Od strony praktycznej opracowane rozwiązania determinuje założona konieczność ich działania w czasie quasi-rzeczywistym. Wymaganie to w dużym stopniu wpłynęło na potrzebę poszukiwania oryginalnych rozwiązań algorytmicznych, umożliwiających detekcję predefiniowanych zdarzeń w trakcie ich zachodzenia, a nie jedynie na podstawie analizy nagrań po ich wystąpieniu. Wyniki omówionych eksperymentów dowodzą, że opracowane rozwiązania pozwalają na szybkie i skuteczne z praktycznego punktu widzenia wykrywanie kluczowych zdarzeń związanych z ruchem drogowym.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Thesis, nostrification
- Type:
- praca doktorska pracowników zatrudnionych w PG oraz studentów studium doktoranckiego
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2015
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 279 times