Abstract
W literaturze przedmiotu brakuje jednoznacznych wskazań odnośnie decyzji o wyborze najbardziej odpowiedniego modelu projektowania usług, szczególnie w kontekście różnych uwarunkowań dla poszczególnych sektorów rynku. Opracowany algorytm umożliwia samodzielne rozwiązanie problemu doboru modelu wewnątrz organizacji, bez konieczności zatrudniania zewnętrznego specjalisty. Algorytm skierowany jest do organizacji w fazie przygotowawczej do projektowania usługi design-thinking. Realizacja zaproponowanych w ramach niego instrukcji zgodnie z określonymi parametrami, zakończy się skierowaniem do najbardziej optymalnego spośród licznych dostępnych modeli, który pozwoli uzyskać usługę uwzględniającą indywidualne uwarunkowania organizacji. Kolejne kroki algorytmu polegają na rozwiązywaniu powstałych sytuacji decyzyjnych, m.in. w zakresie wskazania i hierarchizacji determinant jakości uwzględniających specyfikę sektora danej firmy czy wyboru globalnego celu określającego oczekiwaną usługę. Synteza dużej ilości danych posiadanych przez organizacje w narzędzie o charakterze decyzyjnym była możliwa dzięki zastosowaniu procedury analizy systemowej. Logika rozmyta została wybrana jako podejście metodyczne do analizy porównawczej próby bardzo podobnych do siebie modeli design-thinking. Zastosowanie algorytmu generuje liczne korzyści ekonomiczne, w tym efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich firmy.
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- Copyright (Author(s))
Keywords
Details
- Category:
- Thesis, nostrification
- Type:
- praca doktorska pracowników zatrudnionych w PG oraz studentów studium doktoranckiego
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2020
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 170 times