Model zmian stanu technicznego ślizgowych układów tribologicznych silników o zapłonie samoczynnym i jego zastosowanie przy podejmowaniu decyzji
Abstract
W publikacji przedstawiono formalny opis procesu zmian stanu technicznego ślizgowych układów tribologicznych silników o zapłonie samoczynnym i uzasadniono, że modelem tego procesu może być proces semimarkowski o skończonym zbiorze stanów. Przydatność tego modelu została wykazana na przykładzie często spotykanej w praktyce eksploatacyjnej sytuacji decyzyjnej, w której należy podjąć najlepszą decyzję spośród możliwych do podjęcia. Do podjęcia takiej (racjonalnej) decyzji została zastosowana wartość oczekiwana konsekwencji (jako kryterium optymalizacji), zgodnie z regułą wynikającą ze statystycznej teorii decyzji.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2005
- Bibliographic description:
- Girtler J., Bzura P.: Model zmian stanu technicznego ślizgowych układów tribologicznych silników o zapłonie samoczynnym i jego zastosowanie przy podejmowaniu decyzji// / : , 2005,
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 101 times
Recommended for you
ZADANIA I PROBLEMY BADAWCZE DIAGNOSTYKI CIEPLNO-PRZEPŁYWOWEJ OBIEKTÓW ENERGETYCZNYCH
- J. Głuch,
- A. Gardzilewicz,
- J. Ślęzak-Żołna