Abstract
Przedmiotem niniejszej pracy doktorskiej było opracowanie empirycznego modelu hałasu emitowanego przez samochody, pozwalającego na określenie hałasu w dowolnych warunkach ruchu pojazdu oraz nadającego się do analizy parametrycznej wpływu podstawowych parametrów ruchu na emitowany hałas. W ramach pracy opracowano metodykę a następnie przeprowadzono badania drogowe hałasu ośmiu pojazdów. Na podstawie uzyskanych charakterystyk emisji hałasu zbudowano model VENOM (VEhicle NOise Model). W zakończeniu pracy przedstawiono analizę parametryczną wpływu parametrów ruchu pojazdu na hałas przez niego generowany oraz wpływ przykładowych profili prędkości jazdy na dawkę hałasu emitowanego do otoczenia.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Thesis, nostrification
- Type:
- praca doktorska pracowników zatrudnionych w PG oraz studentów studium doktoranckiego
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2005
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 148 times
Recommended for you
Implementacja aktów prawa w metodyce badań emisyjności akustycznej w transporcie szynowym
- R. Licow,
- N. Karkosińska-Brzozowska,
- A. Świerkoska
- + 12 authors