Moduł Warsztaty - narzędzie w procesie edukacji na uczelni wyższej - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Moduł Warsztaty - narzędzie w procesie edukacji na uczelni wyższej

Abstract

Obecnie istnieje bardzo szeroka gama narzędzi informatycznych, które wspierają proces edukacji przy wykorzystaniu internetu na uczelniach wyższych. Wśród nieodpłatnych narzędzi powszechnie znana jest platforma Moodle. W artykule zaprezentowano jeden z jej modułów – Warsztaty. Przedstawiono jego funkcjonalność. Opisano jego zalety i wady w nauczaniu łączącym techniki online i tradycyjne na uczelni wyższej (blended-learning). W artykule odpowiedziano na pytania: Na czym polega praca z modułem Warsztaty? Jaką rolę odgrywa nauczyciel, student i platforma Moodle. Zadania nauczyciela podzielono na cztery grupy: przygotowanie scenariusza zajęć, udział prowadzącego w warsztatach, zdefiniowanie kryterium oceny, utworzenie repozytorium przykładów. Zadania studenta (ramach modułu Warsztaty) podzielono na etapy: pracowanie zadania, samoocena, ocena innych prac (recenzja), dyskusja. Badania przeprowadzono w grupie studentów. W artykule opisano proces badawczy oraz otrzymane wyniki badań. Które działania prowadzącego są najistotniejsze z punktu widzenia studentów? Które zadania są najbardziej pracochłonne i wymagają największego nakładu pracy z punktu widzenia studenta? Które zadanie pozwala na przyswojenie największej wiedzy? Jak poszczególne zadania oceniane są przez studentów oraz czy według nich odgrywają one istotną rolę w procesie uczenia się.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 43 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY-NC open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
e-mentor pages 35 - 39,
ISSN: 1731-6758
Language:
Polish
Publication year:
2015
Bibliographic description:
Niksa T.: Moduł Warsztaty - narzędzie w procesie edukacji na uczelni wyższej// e-mentor. -., nr. 2(59) (2015), s.35-39
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 131 times

Recommended for you

Meta Tags