Abstract
W pracy przedstawiona została metoda korekty sygnału wysokości pochodzącego z systemu GPS umożliwiająca wyeliminowanie nagłych zmian wysokości, które nie występują w rzeczywistości, a są następstwem odbić lub zaniku sygnału pochodzącego z nadajników satelitarnych. Parametrem charakteryzującym zakres korekty oryginalnego sygnału jest kąt dopuszczalnego pochylenia drogi, który powinien być dobierany ze względu na analizowany typ dróg oraz obowiązujące przepisy prawne w danym kraju. Wyniki przeprowadzonych analiz pozwalają stwierdzić, że zaproponowana korekta sygnału wysokości umożliwia osiągnięcie dużej dokładności w określaniu wysokości, na której znajdował się układ pomiarowy.
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Autobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe
pages 210 - 215,
ISSN: 1509-5878 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2011
- Bibliographic description:
- Kropiwnicki J.: Możliwości wyznaczania kąta nachylenia drogi z wykorzystaniem systemu GPS// Autobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe. -., nr. nr 5 (2011), s.210-215
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 91 times