Nowa koncepcja wyznaczania sił podłużnych i oporów poprzecznych w torze kolejowym - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Nowa koncepcja wyznaczania sił podłużnych i oporów poprzecznych w torze kolejowym

Abstract

W pracy przedstawiono wyniki badań nad wykorzystaniem automatycznej podbijarki torowej w diagnostyce toru kolejowego, prowadzone od połowy lat 90. ubiegłego wieku w Katedrze Inżynierii Kolejowej Politechniki Gdańskiej. W latach 2005-2009 działania te zaowocowały skonkretyzowaniem się nowej koncepcji wyznaczania sił podłużnych i oporów poprzecznych w torze kolejowym. Otrzymane wyniki badań potwierdzają słuszność tezy o występowaniu zależności pomiędzy krzywizną toku szynowego, powstającą w trakcie nasuwania toru przez podbijarkę, a istniejącym w szynie stanem naprężeń od temperatury. Jednocześnie wyniki przeprowadzonych badań eksperymentalnych jednoznacznie wskazują na możliwość pozyskiwania cennych informacji dotyczących oporów poprzecznych podczas procesu regulacji geometrycznej toru kolejowego.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Inżynieria Morska i Geotechnika pages 299 - 306,
ISSN: 0867-4299
Language:
Polish
Publication year:
2010
Bibliographic description:
Koc W., Grulkowski S., Chrostowski P.: Nowa koncepcja wyznaczania sił podłużnych i oporów poprzecznych w torze kolejowym// Inżynieria Morska i Geotechnika. -., nr. nr 2 (2010), s.299-306
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 96 times

Recommended for you

Meta Tags