Nowa koncepcja wyznaczania sił podłużnych i oporów poprzecznych w torze kolejowym - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Nowa koncepcja wyznaczania sił podłużnych i oporów poprzecznych w torze kolejowym

Abstract

W pracy przedstawiono wyniki badań nad wykorzystaniem automatycznej podbijarki torowej w diagnostyce toru kolejowego, prowadzone od połowy lat 90. ubiegłego wieku w Katedrze Inżynierii Kolejowej Politechniki Gdańskiej. W latach 2005-2009 działania te zaowocowały skonkretyzowaniem się nowej koncepcji wyznaczania sił podłużnych i oporów poprzecznych w torze kolejowym. Otrzymane wyniki badań potwierdzają słuszność tezy o występowaniu zależności pomiędzy krzywizną toku szynowego, powstającą w trakcie nasuwania toru przez podbijarkę, a istniejącym w szynie stanem naprężeń od temperatury. Jednocześnie wyniki przeprowadzonych badań eksperymentalnych jednoznacznie wskazują na możliwość pozyskiwania cennych informacji dotyczących oporów poprzecznych podczas procesu regulacji geometrycznej toru kolejowego.

Cite as

export:

Loading...

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Inżynieria Morska i Geotechnika pages 299 - 306,
ISSN: 0867-4299
Language:
Polish
Publication year:
2010
Bibliographic description:
Koc W., Grulkowski S., Chrostowski P.: Nowa koncepcja wyznaczania sił podłużnych i oporów poprzecznych w torze kolejowym// Inżynieria Morska i Geotechnika. -., nr. nr 2 (2010), s.299-306
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 106 times

Recommended for you

Meta Tags