Abstract
Wprowadzenie "nowej matury" w prowadzenie nowej matury w 2005 roku zrewolucjonizowało proces rekrutacji na wyższe uczelnie. Szkoły wyższe nie chciały początkowo rezygnować z egzaminów wstępnych, próbując zmienić ich formułę, jednak w 2006 roku Ministerstwo Edukacji ograniczyło możliwości przeprowadzania takich „testów kompetencji” tylko do nielicznych przypadków. Co roku egzamin maturalny zmienia niektóre ze swoich założeń. Jest to nieuniknione, ponieważ w Polsce nie ma długoletnich doświadczeń w konstrukcji i ocenie egzaminów zewnętrznych. W okresie zanim podstawa programowa oraz standardy kształcenia nie ustalą się w określonych ramach oraz wobec coraz niższego poziomu wiedzy kandydatów na studia i coraz mniejszej liczby godzin z przedmiotów ścisłych, bez aktywnego wykorzystywania przez nauczycieli akademickich najnowszych rozwiązań dydaktyki i metodyki nauczania, nie da się efektywnie kształcić przyszłych inżynierów.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach
- Published in:
-
Pismo PG
pages 4 - 6,
ISSN: 1429-4494 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2007
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 117 times