Od podstawy programowej do standardów kształcenia - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Od podstawy programowej do standardów kształcenia

Abstract

Wprowadzenie "nowej matury" w prowadzenie nowej matury w 2005 roku zrewolucjonizowało proces rekrutacji na wyższe uczelnie. Szkoły wyższe nie chciały początkowo rezygnować z egzaminów wstępnych, próbując zmienić ich formułę, jednak w 2006 roku Ministerstwo Edukacji ograniczyło możliwości przeprowadzania takich „testów kompetencji” tylko do nielicznych przypadków. Co roku egzamin maturalny zmienia niektóre ze swoich założeń. Jest to nieuniknione, ponieważ w Polsce nie ma długoletnich doświadczeń w konstrukcji i ocenie egzaminów zewnętrznych. W okresie zanim podstawa programowa oraz standardy kształcenia nie ustalą się w określonych ramach oraz wobec coraz niższego poziomu wiedzy kandydatów na studia i coraz mniejszej liczby godzin z przedmiotów ścisłych, bez aktywnego wykorzystywania przez nauczycieli akademickich najnowszych rozwiązań dydaktyki i metodyki nauczania, nie da się efektywnie kształcić przyszłych inżynierów.

Author (1)

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach
Published in:
Pismo PG pages 4 - 6,
ISSN: 1429-4494
Language:
Polish
Publication year:
2007
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 117 times

Recommended for you

Meta Tags