Opracowanie i wprowadzenie nowoczesnego systemu utrzymania ruchu urządzeń opartego na strategii planowo – zapobiegawczej na obiekcie offshore
Abstract
W pracy przedstawiono metodykę utrzymania ruchu maszyn i urządzeń na obiekcie offshore. Opracowany autorski system utrzymania ruchu, który został wdrożony na morskiej platformie wydobywczej „Petrobaltic” gdzie do przesyłu i przetwarzania danych wykorzystano dostępną infrastrukturę informatyczną. Założenia realizowano z wykorzystaniem metod naukowych takich jak analiza case study, metody eksperckie i inne. Pracę zrealizowano w ośmiu etapach, w ramach których stworzono bazy danych systemów i urządzeń z podziałem na lokalizacje funkcjonalne; opracowano i wdrożono do istniejących systemów ERP listy zadań przeglądowych wynikających z eksploatacji urządzeń, wzbogaconych o kalendarze upływu ważności certyfikatów, atestów, przeglądów poszczególnych urządzeń; opracowano i wdrożono do istniejących systemów ERP zadania remontowe dla urządzeń w myśl metodologii „Planned Maintenance”; przypisano do poszczególnych lokalizacji funkcjonalnych pełną dokumentację urządzeń wchodzących w jej skład; określono i wdrożono podstawowe wymogi dokumentacyjne pozwalających na tworzenie baz danych prowadzonych remontów; w oparciu o stworzone lokalizacje funkcjonale określono krytyczności urządzeń oraz wprowadzono efektywne zarządzania magazynami części zamiennych i środkami eksploatacyjnymi w oparciu o analizę ryzyka. Praca zawiera prezentację wdrożenia na bazie systemu SAP PM, w której przedstawiono funkcjonujący schemat utrzymania ruchu wraz z wzorcami przetwarzania informacji i realizacji zawiadomień przeglądowych uwzględniającą dalsze postępowania w przypadku konieczności realizacji zawiadomienia awaryjnego, remontowego lub protokołu z dodatkowych prac. Badania nad funkcjonowaniem wdrożonego systemu w przedsiębiorstwie LOTOS Petrobaltic potwierdziły właściwe działanie systemu. Wdrożony system poprawił stan techniczny platformy Petrobaltic należącego do przedsiębiorstwa LOTOS Petrobaltic, zwiększając bezpieczeństwo oraz zapewniając lepszą dostępność techniczną instalacji, maszyn i urządzeń, zgodnie z istniejącymi ograniczeniami organizacyjnymi, założeniami technicznymi, ekonomicznymi co zostało potwierdzone wskaźnikami skuteczności procesu utrzymania ruchu. System funkcjonuje zgodnie z oczekiwaniami nieprzerwanie od 2021, a wszystkie założenia wdrożenia zostały zrealizowane.
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- Copyright (Author(s))
Keywords
Details
- Category:
- Thesis, nostrification
- Type:
- praca doktorska pracowników zatrudnionych w PG oraz studentów studium doktoranckiego
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2024
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 116 times