Abstract
Ogromne doświadczenie wynikające z działalności Towarzystw Klasyfikacyjnych, lepsze narzędzia obliczeniowe i rosnący poziom wiedzy okrętowej prowdzi do coraz doskonalszych rozwiązań wykorzystywanych w budowie nowych statków. Równolegle do udoskonalania klasycznej konstrukcji statku trwają prace nad wykorzystaniem w okrętownictwie nowych postaci konstrukcyjnych wykorzystywanych powszechnie w budowie jednostek z tworzyw sztucznych. Takimi nowymi postaciami konstrukcyjnymi, mającymi ogromną sznsę zrewolucjonizować konstrukcje okrętowe są stalowe panele typu SANDWICH, dedykowane zarówno dużym statkom handlowym jak i mniejszym jednostkom. Wprowadzenie nowego rozwiązania, mającego w dużym stopniu zmniejszyć masę kadłuba niesie ze sobą szereg problemów, których rozwiązanie ma w przyszłości umożliwić powszechne stosowanie paneli andwiczowych w budowie kadłubów. W pracy zostanie podjęta próba wytypowania najlepszych pod względem technologicznym połączeń typu panel-panel w układzie wzdłużnym. Następnie połączenia najbardziej technologiczne poddane zostaną optymalizacji parametrycznej w środowisku ANSYS.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- IV Ogólnopolska Konferencja ''Problemy naukowo-techniczne w wyczynowym sporcie żeglarskim, [PTS Pogoria, 20-29.04.2007] strony 93 - 100
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2007
- Bibliographic description:
- Leśniewski W., Niklas K.: Optymalizacja wybranych połączeń paneli sandwiczowych// IV Ogólnopolska Konferencja ''Problemy naukowo-techniczne w wyczynowym sporcie żeglarskim, [PTS Pogoria, 20-29.04.2007]/ Warszawa: Politechnika Warszawska, 2007, s.93-100
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 113 times