Abstract
Sterowanie układami napędowymi nowoczesnych samochodów to prężnie rozwijająca się dziedzina inżynierii. Wzrost wymagań względem ekologii, ekonomii i bezpieczeństwa osób wymusza poszukiwanie nowych rozwiązań, zarówno technologicznych jak i związanych z automatyzacją procesów. W artykule przedstawiono dynamiczny model układu napędowego samochodu z silnikiem spalinowym o zapłonie iskrowym. Zbudowano układ regulacji prędkości obrotowej oparty na nieliniowym sterowaniu predykcyjnym. W badaniach symulacyjnych przedstawiono wyniki sterowania modelem pojazdu marki Golf III.
Authors (2)
Cite as
Full text
download paper
downloaded 16 times
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Measurement Automation Monitoring
pages 1289 - 1293,
ISSN: 2450-2855 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2013
- Bibliographic description:
- Strojny R., Piotrowski R.: Optymalizujące sterowanie układem napędowym samochodu z silnikiem spalinowym// Pomiary Automatyka Kontrola. -., nr. 12 (2013), s.1289-1293
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 142 times