Abstract
Omówiono procedury badania akustycznych charakterystyk kierunkowych silników, wibracyjnej i akustycznej analizy modalnej tarczy oraz analizy eksploatacyjnych form odkształceń. Sformułowano sposób identyfikacji częstotliwości składowych dominujących oraz zasady klasyfikacji wibracyjnych form odkształceń. Określono postaci drgań własnych oraz ich związek z rozkładem ciśnienia akustycznego na tarczą. Przedstawiono wyniki analizy eksploatacyjnych form odkształceń tarczy i kadłuba dla biegu jałowego silnika. Scharakteryzowano ilościowe i jakościowe powiązania eksploatacyjnych odkształceń tarcz z odkształceniami kadłuba.
Author (1)
Cite as
Full text
download paper
downloaded 15 times
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Measurement Automation Monitoring
no. 53,
pages 35 - 40,
ISSN: 2450-2855 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2007
- Bibliographic description:
- Karkosiński D.: Pomiarowa analiza właściwości wibroakustycznych tarcz łozyskowych silników elektrycznych// Pomiary Automatyka Kontrola. -Vol. 53., nr. nr 4 (2007), s.35-40
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 78 times