Abstract
Płyta CD dołączona do słownika zawiera materiał dydaktyczny dostosowany do warunków przeciętnej szkoły podstawowej i ucznia, ale umożliwia jego modyfikację w celu dostosowania do indywidualnych potrzeb, warunków i możliwości zarówno uczniów, jak i szkoły. Jego układ nie stanowi konkretnego programu do realizacji jako oddzielny przedmiot, a umożliwia praktyczną realizację elementów edukacji architektonicznej na przedmiotach obowiązujących w szkole podstawowej, przy stosowaniu przez nauczycieli różnych podręczników przedmiotowych. Scenariusze lekcji stanowią autorską propozycję i zostały opracowane do realizacji różnorodnych zagadnień z dziedziny architektury, a także w celu wzbogacenia podstawy programowej o działania interdyscyplinarne, wiążące architekturę i gospodarowanie przestrzenią z innymi sztukami, nauką i mediami. W zależności od zagadnień można je realizować na lekcji plastyki, techniki, historii, matematyki, przyrody czy godzinie wychowawczej. Możliwe jest również łączenie zajęć w większy projekt, we współpracy z nauczycielami z różnych przedmiotów. Do każdej lekcji przygotowany został zestaw materiałów dydaktycznych, umożliwiających przygotowanie nauczyciela w niezbędną wiedzę potrzebną do przekazania uczniom.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2016
- Bibliographic description:
- Marczak E., Marczak P.: Pomorskie ABC przestrzeni : Materiały dydaktyczne// / ed. Marczak Elżbieta, Marczak Piotr Gdańsk: Pomorska Okręgowa Izba Architektów, 2016, s.1-83
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 186 times