Porównanie metod wyznaczania ruchu obliczeniowego do projektowania nawierzchni drogowych w wybranych krajach europejskich
Abstract
Przedstawiono porównanie metod wyznaczania ruchu obliczeniowego do projektowania konstrukcji nawierzchni drogowych stosowanych w Polsce, Niemczech, Austrii, Wielkiej Brytanii oraz we Francji. Przy porównaniu szczególny nacisk położono na współczynniki przeliczeniowe pojazdów na liczbę osi standardowych. Ponieważ w poszczególnych metodach uwzględnia się różne parametry techniczne drogi a klasyfikacja pojazdów nie jest jednakowa, ruch obliczeniowy oraz współczynniki porównywano przy zbliżonych warunkach
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Drogownictwo
pages 89 - 94,
ISSN: 0012-6357 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2012
- Bibliographic description:
- Ryś D.: Porównanie metod wyznaczania ruchu obliczeniowego do projektowania nawierzchni drogowych w wybranych krajach europejskich// Drogownictwo. -., nr. nr 3 (2012), s.89-94
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 104 times